Imieniny: Anity, Elizy, Mirona 17 sierpnia 2017    Pogoda

Na żywo: Suwałki  | Ełk 

ogłoszenia

Ogłoszenia

Odstęp


Ekspresówką z Knyszyna do Ełku – to pewne

Foto: Radio 5   Jerzy Szmit, wiceminister Infrastruktury i Budownictwa i Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK

Z Knyszyna do Ełku – taki będzie ostateczny przebieg drogi ekspresowej S-16, która stanowić ma łącznik między Via Balticą a Via Carpatią. Droga powstanie do 2021 roku.

Przypomnijmy, że planowany przebieg tej trasy usiłowali zmienić samorządowcy z województwa podlaskiego. Wnioskowali oni, by trasa łącząca główne drogi ekspresowe w naszym regionie przebiegała w pobliżu Augustowa i Suwałk.

– Przebieg Knyszyn-Ełk został już zatwierdzony i nie będzie jego zmiany – mówił na antenie Radia 5 Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

 

Autor: wk     Data: 9 stycznia 2017

   
Tagi:

22 Komentarzy

  1. tutejszy Odpowiedz

    Pożyjemy, zobaczymy. Obiecywać można wszystko. Na razie żaden nowy przetarg na jakąkolwiek ważniejszą drogę w Polsce nie ruszył, wszystkie trwające odziedziczone po PO i spółce.
    Zresztą z tego wynika, że PIS zamierza Via Carpatię zakończyć w Knyszynie.

  2. Do tutejszego z PO Odpowiedz

    Kolego z PO mieliscie 8 lat i sprawa nawet nie drgnela ! Odcinek Szczuczyn – Raczki jest juz w przetargu, ktory ogloszony zostal przez obecna ekipe. Finansowanie zapewnione ! Pozdrawiam PO, KOD i inne jakies tam….

    1. tutejszy Odpowiedz

      Postprawda, misiu. Przetarg otworzyła poprzednia ekipa w 2015 (po zapewnieniu finansowania z Unii), tylko potem PIS go na prawie rok zablokował, żeby poszukać nieprawidłowości. Niczego nie udało się znaleźć, to odwiesili. Poza tym – co to ma wspólnego ze zmianą przebiegu DK16, czyli osłąwionym „łącznikiem”?

    2. Meler Odpowiedz

      Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Zanim GDDKiA ogłosi jakikolwiek przetarg to przez ileś lat urzędnicy pracują nad decyzją środowiskową, koncepcją programową itd. Wydanie tych dokumentów do dla ciebie nie drgnięcie sprawy?! Samo ogłoszenie przetargu to już końcowe stadium i dojna zmiana weszła na gotowe. Zresztą nie wiem co zmiana władzy ma tu do rzeczy, to nie politycy wykonują całą robotę więc kodziarze i pisuary mogą się wypchać ze swoimi rzekomymi zasługami. Zwłaszcza ci drudzy.

  3. adam Odpowiedz

    Nie miejcie pretensji ze ludzie wypisuja glupoty. Tyle lat pan Orzechowski nas czarowal o swoich inwestycjach ze zaufanie do wladzy zginęło. Pan minister Schmidt mówi rozsądniej dajmy kolejna szansę.Wiem jedno, gorzej z drogami niz za PO nie będzie. Wiekszośc planów jest na obecna kadencję przy urnie rozliczymy. Nie uwierze jednaj nigdy w plany kolejowe tak slodko nie sposób zrobić.Cala kolejowa infrastruktura na Mazurach to wielka ruina.Pociągiem rzuca ąz kieliszki spadaja.

    1. ss Odpowiedz

      Pan Orzechowski Przez cały rok akademicki ani razu nie stawił się na uczelni WSFiZ w Ełku gdzie wykładał. Egzamin prowadził jego znajomy.

      1. adam Odpowiedz

        Moze pan Orzechowski bawi z Makowskim w Gruzji podobno gdyby nie Makowski Gruzja juz by nie istniala.Tak go Palikot swiatowych interesow nauczyl.

  4. Robert Odpowiedz

    „Droga powstanie do 2021 roku” – nie ma na to najmniejszych szans. Mówienie przez tych panów takich słów, a zakładam, że powinni znać się na rzeczy, jest po prostu kłamstwem. Ten odcinek funkcjonuje na razie jako kreska na mapie. Nie ma tu nawet wykonanego STEŚ, od którego zaczyna się jakąkolwiek pracę na drogą (dokumentu takiego nie ma też odcinek Orzysz-Ełk). Przypomnę, że po drodze potrzeba jeszcze decyzji środowiskowej, koncepcji programowej, projektu no i samej budowy. Na wszystkie te etapy ogłaszane są przetargi, który też czasowo wydłużają okres realizacji. Jeśli wszystko idzie sprawnie (pozdrowienia dla obecnej ekipy za blokowanie przetargów) i bez odwołań to wszystko zajmuje minimum siedem lat.

    W tamtym roku powstał zespół parlamentarny, którego celem było przyśpieszenie budowy Via Baltici. I co osiągnął – planowe opóźnienie. Patrząc na posunięcia obecnych ministrów to będę się cieszyć jak VB powstanie do 2021.

    1. neglected Odpowiedz

      Fakt. Albo wice jest osobą wyjątkową niekompetentną, albo (co zapewne bliższe prawdzie) świadomie wciska gawiedzi wierutne bzdury (vide: „umowa” na łomżyńskie odcinki Via Baltica). Stan faktyczny wygląda tak, jak opisał szanowny użytkownik Robert

    2. tutejszy Odpowiedz

      „Droga powstanie…” – być może politycy mają na myśli zmianę oznakowania na odcinku Ełk-Knyszyn z DK65 na DK16. Z tym zadaniem do 2021 powinni się jakoś uporać 😉

  5. ełczak Odpowiedz

    Jeżdżę kilka razy w roku z Ełku do 3miasta i wiem jedno. Droga ekspresowa za Olsztynem stała rozkopana z jedną koparką i wywrotką przez 8 lat. Za kadencji PiS uruchomiono potężne pieniądze na ukończenie tej inwestycji. Co chcecie to mówcie ale Pisiory kładą bardzo duży nacisk na odchamienie wschodniej ściany kraju i naszego regionu. Wcześniej liczyła się tylko druga strona Polski od Warszawy na lewo:)

    1. Robert Odpowiedz

      Szanowny ełczaku, praca łopatą, to 20% całego czasu jaki pochłania wybudowanie drogi. 80% to papierologia, która była prowadzona za poprzedniej władzy. Nie jest prawdą, że na kadencji PIS uruchomiono potężne 🙂 środki. Powiem więcej, jesteśmy niejako przymuszeni do realizacji drogi, ponieważ rozliczenie finansowania części Via Baltici musi się zakończyć w określonym terminie, a ten jest napięty jak gumka w majtkach. To dlatego na odcinek Szczuczyn – Raczki ogłoszono pierwszy etap przetargu, mimo, że nie istnieje jeszcze wykonana Koncepcja Programowa tego odcinka. Budowa dróg toczy się powoli do przodu, niestety obecna władza mocno hamuje ten rozwój…

    2. tutejszy Odpowiedz

      Ełczaku, a o jakiej ekspresówce za Olsztynem Ty piszesz? Też jeżdżę w tym kierunku, ale żadnej rozkopanej przez 8 lat budowy z jedną koparką nie kojarzę. Podaj może jakieś miejscowości, obok których ona przebiega.

  6. ja Odpowiedz

    Jak zbudują s 19 do Ełku to tiry na litwe z białego i tak pojadą stara trasa na augustów bo o wiele bliżej co za bezmyślność

  7. Augustów Odpowiedz

    Czy władze wschodniej części Podlasia przysypiaja co z droga augustów bialystok my jeździmy do swojej stolicy województwa do szkół do szpitala, sądów,urzędów bo musimy i co dalej mamy tulac się rozwala przez litewski tiry drogą jest szansa na nowoczesną trasę a tu cisza trzeba działać zbierać podpisy ,przecież przez augustów jest o wiele bliżej do krajów bałtyckich a i dla podlasian to najważniejsza droga o co tu chodzi

  8. giro Odpowiedz

    W czasie gdy byli oni obecni w studio Radia 5 dzwoniłem do redakcji z prośbą o zapytanie na żywo ministra Szmita oraz prezesa PKP PLK o linię kolejową nr 223 (Ełk-Czerwonka/Olsztyn) tzn. dlaczego nie ma planu remontu-rewitalizacji lub jej modernizacji przy dużych nakładach jakie już zostały poniesione na odcinek Ełk -Orzysz, który został zmodernizowany (80-90km/h) lecz po którym już ponad 4 lata nic nie jeździ. A co ważne przed modernizacją zawieszono przejazdy pociągów /szynobusów podając oficjalny powód właśnie modernizacji po wykonaniu której miał być wznowiony ruch pociągów z krótszym czasem podróży…. . Niestety do dziś pociągów nie ma. Redakcja Radia5 też przemilczała ten temat w czasie okazji jaką była wizyta w Ełku tych dwóch panów.

  9. Al Odpowiedz

    Wydaje mi się że jedynym powodem dla którego ten łącznik powstanie miedzy Ełkiem a Knyszynem są tereny przyrodniczo cenne. Żeby nie było Rospuda Bis lepiej taki łącznik poprowadzić z Ełku niż Suwałk. Jest tam po drodze tylko Biebrzański Park Narodowy. Wybierze się jego najwęższe miejsce i po sprawie. A jak byłby on z okolic Suwałk to mielibyśmy powtórkę z rozrywki a tego myślę rząd PiS chce uniknąć. I nie chodzi tu kto ma większe lobby tak po prostu geograficznie wychodzi lepiej.

    A my jak suwalczanie to zamiast jeździć ekspresówka do Białego będziemy latać z naszego pasa startowego 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Portal radio5.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników.