Słuchaj nas online SUWAŁKI | EŁK

Jakie są korzyści podarowania karty podarunkowej?

19.11.2020

 

Zastanów się, ile razy stanąłeś przed dylematem zakupu dla kogoś prezentu? Lubisz obdarowywać innych, ale nigdy nie wiesz, co i komu sprawi przyjemność. Ludzka rzecz. A gdyby tak skorzystać z karty podarunkowej? Wręczyć bliskiej osobie elektroniczny voucher na zakupy do ulubionego sklepu? Dowiedz się, jakie są korzyści z podarowania karty prezentowej!

Zbliżające się święta to wieczna gonitwa po centach handlowych. Za ozdobami, dodatkami na stół, sprzętami, które pomogą przygotować super kolacje dla najbliższych i za prezentami. Z reguły te ostatnie przysparzają największego bólu głowy. Co kupić siostrze szwagra i teściowej brata, które będą w tym roku przy wigilijnym stole? Jaki podarek ucieszy siostrzeńca? Musisz przyznać, że niełatwo każdego zadowolić. Na szczęście istnieje jeden sprawdzony sposób – karta podarunkowa do ulubionego sklepu.

Karta podarunkowa – korzyści z jej wręczenia
Karta podarunkowa pozwala na zakup dowolnych produktów (lub usług) z danego sklepu. Wybór ogranicza jedynie limit, który ustalasz przy jej zakupie. Zwykle sklepy proponują kilka rożnych wariantów takiej karty. Ale istnieje też możliwość, że doładujesz ją wedle własnego uznania, np. karta podarunkowa Media Expert jest na tyle elastyczna, że kwota, jaką wybierzesz powinna się zmieścić w zakresie od 10 do 10 000 zł! Taką kartę można wykorzystać w wielu transakcjach aż do wyczerpania limitu. A to oznacza, że obdarowana przez Ciebie osoba wcale nie musi decydować od razu, na co wyda pieniądze zgromadzone na wirtualnym koncie.
Każda karta podarunkowa ma określoną datę ważności. Z reguły jest to kilkanaście miesięcy, a nawet 2 czy 3 lata. A to oznacza, że nie musisz jej od razu realizować. Możesz na przykład skumulować kilka kart podczas jednej transakcji i kupić jedną rzecz o dużej wartości, o jakiej zawsze marzyłeś. Fajnie, prawda?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze karty podarunkowej?
Nie tylko wartość i termin realizacji karty jest ważny. Zwróć uwagę również, w jaki sposób karta jest zapakowana. W końcu to ma być podarunek. Czy sklep dołącza do niej eleganckie etui, czy sam musisz zadbać o ładne opakowanie. Dopytaj też, czy istnieje możliwość spersonalizowania karty. Czy można umieścić na niej imienną dedykację, podziękowania lub życzenia. A może jakąś osobistą grafikę? Taka indywidualna karta podarunkowa z całą pewnością sprawi więcej radości. Bo będzie przemyślanym i starannie dobranym prezentem. A dzięki temu, że obdarowana przez Ciebie osoba sama zdecyduje na co ją przeznaczy, również trafionym.

Jakie są rodzaje kart podarunkowych?
Karta podarunkowa to tzw. karta przedpłacona. Wyróżnia się jej dwa zasadnicze rodzaje: fizyczną i wirtualną. Fizyczna to ta, którą kupujesz w sklepie stacjonarnym. Wyglądem i rozmiarami nie różni się właściwie od dobrze znanej Ci karty płatniczej. Różnica jest taka, że zawiera ona logo sklepu, ale za to nie widnieją nigdzie dane właściciela. Jest anonimowa. Na odwrocie posiada unikalny numer, a niekiedy także kod lub PIN, który należy podać przy uwierzytelnieniu transakcji. Taką kartą można się posługiwać zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online.
Drugi rodzaj kart podarunkowych – elektroniczne – nie mają fizycznej postaci. Decydując się na taki zakup zwykle otrzymujesz numer karty oraz kod do jej zatwierdzenia. Wirtualną kartę podarunkową możesz przekazać na wybrany adres e-mail. Korzystanie z niej nie różni się w zasadzie żadnymi specjalnymi warunkami. Tak samo, jak w przypadku plastikowej karty można nią płacić w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Wybór należy do Ciebie.

Karty podarunkowe dla klienta biznesowego
Istnieje jeszcze jeden rodzaj kart prezentowych, o których warto wspomnieć. Mianowicie karty stworzone z myślą o klientach biznesowych. Sposób ich działania jest analogiczny do opisanych wyżej. Różnica jest tylko taka, że możesz jej użyć jako narzędzia do nagradzania i motywowania swoich pracowników. Ten rodzaj podziękowania za współpracę czy nagrody za dobre wyniki jest coraz częściej wybierany przez pracodawców. Spersonalizowany prezent zdecydowanie lepiej motywuje niż wirtualna premia.

Artykuł sponsorowany