Imieniny: Agnieszki, Jarosława, Nory 21 stycznia 2018

Na żywo: Suwałki  | Ełk 













ogłoszenia

Ogłoszenia

Odstęp


Kruszywo na tory

Foto: radio5.com.pl

Suwałki

Jest szansa, że w przyszłym roku z suwalskich ulic znikną wywrotki ze żwirem. I wcale nie za sprawą budowanej obwodnicy miasta, a torów kolejowych, o których budowę zabiega jeden z zakładów produkcji kruszywa. Tory na potrzeby transportu żwiru miałyby przebiegać na południowym zachodzie miasta. Łączyłyby miejsca wydobycia w podsuwalskiej Osowie z istniejącymi już torami w okolicach Poddubówka. Tor ma przebiegać od Osowej do Kukowa, a następnie wzdłuż obwodnicy do istniejącej trasy.  O zamiarze budowy bocznicy kolejowej słychać było już dwa lata temu. Wówczas przedsiębiorca chciał budować tory w ramach partnerstwa prywatno-publicznego z gminą Suwałki. Pojawiały się jednak nieprzychylne głosy gospodarzy, którzy bali się hałasu, pyłu i podziału działek rolnych. Rozmowy jednak ruszyły i jest szansa, że budowa dojdzie do skutku, a firma samodzielnie będzie realizować zadanie.  Dziś w rozmowie z Radiem 5 Kazimierz Rupiński, współwłaściciel Zakładu Produkcji Kruszyw Rupińscy Spółka powiedział, że jeśli wszystko potoczy się zgodnie z zamiarami, to ten rok minie na przygotowaniu dokumentacji i zmianach w planach zagospodarowania. Przyszły rok to już budowa linii.

Autor: AP     Data: 11 stycznia 2018

   
Tagi:

5 Komentarzy

  1. Kaźmir Odpowiedz

    Wywrotki ze żwirem na pewno nie znikną z suwalskich ulic. Kruszywo ładowane na tory będzie transportowe dalej w Polskę na 300-400 kilometrów, gdzie w tej chwili transport na kołach się nie opłaca. Zapotrzebowania warmińsko-mazurskich i podlaskich firm będą odbywać się nadal na kołach, więc nic się nie zmieni na drogach.

  2. Bauer Odpowiedz

    Piękna sprawa, ucieszy nie tylko MiKoli ale też okolicznych mieszkańców. Dobry gest w kierunku polityki zrównoważonego transportu. Pamiętacie państwo bocznicę szlakową Papiernia-Żwirownia Krzywólka? Transport kolejowy to transport ekologiczny, o wiele sprawniejszy w przewożeniu tysięcy ton urobku niż drogowy, no i oczywiście nic tak nie cieszy jak widok składu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Portal radio5.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników.