Imieniny: Eleonory, Lenki, Kiejstuta 21 lutego 2018

Na żywo: Suwałki  | Ełk 

ogłoszenia

Ogłoszenia

Odstęp


Pierwszy odcinek trasy Via Baltica

Foto: Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie

Wysokie-Raczki

Olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na pierwszy etap budowy drogi ekspresowej S61, czyli trasy Via Baltica.

Chodzi o około 20-kilometrowy odcinek węzeł Wysokie-Raczki. Koszt prac to ponad 484 mln złotych. Jak już informowaliśmy, inwestycja została podzielona na trzy etapy. Droga S61 będzie biegła od Szczuczyna do Raczek.

– Niebawem mają zostać rozstrzygnięte przetargi na dwa pozostałe odcinki – mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak dodaje Głębocki, inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”.

Jeżeli wszystkie przetargi zostaną rozstrzygnięte zgodnie z planem, ponad 63-kilometrowy odcinek trasy Via Baltica ze Szczuczyna do Raczek będzie gotowy w 2021 roku.

Autor: ate     Źródło: GDDKiAData: 13 lutego 2018

   
Tagi:

21 Komentarzy

  1. stolarz Odpowiedz

    Po pierwsze, to na mapie nie widać Wysokich Raczek, ani Szczuczyna, więc po jaką cho…..rę ją pokazywać. Po drugie, to odcinek 20km ma kosztować 480 mln. Więc odcinek 1km będzie kosztować 24mln, czyli jeden metr drogi wyniesie 24 tysiące zł? No to super.

  2. piekarz Odpowiedz

    Właśnie przez takie myślenie zawsze będziemy w tyle. To nic, że Unia dopłaca do tego z 60%, ale 24 tys za metr drogi. Gdybyś trochę poczytał i się zainteresował to wiedziałbyś co się składa na tą cenę, bo to nie tylko położenie asfaltu, czy w tym przypadku betonu. Jak chcesz jeździć dalej po pięknych dziurawych drogach to jeździj, tylko nie narzekaj później, że zawieszenie do wymiany co 2 miesiące, a w Niemczech to takie piękne drogi mają.

    1. Xxx Odpowiedz

      Hahaha, Piękne drogi w niemczech? Które? Na każdej autobahnie zwężki, remonty, stau, koleiny i łaty, a landy w gorszym stanie niż Polskie Drogi Wojewódzkie… Kiedy ostatnio jeździłeś po de?

  3. Asf Odpowiedz

    Szkoda mowic no temat drog w polsce projektanciki I w ogle. No Ukraine idzcie robic projekty tam nie ma jeszcze takiego ruchu I wozow po 200 km. Za sejny droge niech się biorą bo na tę czasy wolą o pomstę do nieba a odbiorca i projektant powinien mieć zabrane uprawnienia.

  4. Ełczanin Odpowiedz

    Hektary lasu wytną przy Ełku. Zamiast poprowadzić drogę z Nowej Wsi poszerzając jedynie istniejącą (kosztem wąskiego pasu lasu)
    ,i przez obwodnicę przebić się na drogę augustowską.Po……ne przepisy spowodują zmianę krajobrazu bo nie można odcinkiem od Grajewskiej do obwodnicy wolniej przejechać.

    1. Ja Odpowiedz

      Aha, czyli przez caly przebieg Via Baltica bedzie omijać miasta, a w Ełku bedziemy nadal witać tiry wjeżdżające nam do miasta? No blagam, odrobinę myslenia włącz, proszę.

  5. skipper Odpowiedz

    Ełczanin, Ty się najpierw doucz, jakie parametry ma droga ekspresowa (podpowiedź: skrzyżowania). Jak to ogarniesz, to sam przestaniesz bredzić o przebiegu Grajewską i Przemysłową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Portal radio5.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników.