Imieniny: Eweliny, Jana, Pawła 27 maja 2017    Pogoda

Na żywo: Suwałki  | Ełk 

ogłoszenia

Ogłoszenia

Odstęp


Testują nowe autobusy

Foto: radio5.com.pl   

Do odnowienia taboru komunikacji miejskiej przymierza się Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach. Dlatego spółka testuje obecne na runku autobusy. W środę (19.04) rozpoczęła sprawdzanie pierwszego pojazdu.  Za kilka tygodni na ulicach pojawi się następny nowy autobus. Tym razem już z napędem hybrydowym. Takie testowanie pojazdów różnych marek pozwoli kierowcom ocenić jak radzą sobie one na suwalskich ulicach i dowiedzieć się, czy odpowiadają potrzebom  pasażerów. Obecnie PGK dysponuje ponad 30 pojazdami. Średnia wieku autobusów to 9 lat. Ostatnie wielkie zakupy PGK robiło 7 lat temu. Wtedy, w ciągu dwóch lat spółka nabyła 27 nowych autobusów. Jak mówi  Dariusz Przybysz, prezes Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej, przyszedł już czas na odnowienie taboru. Prezes chce do 2026 roku wymienić pojazdy na nowe.

W tym roku prezes chciałby nabyć duży autobus na potrzeby transportu pracowników do nowych zakładów na terenie Specjalnej Suwalskiej Strefy Ekonomicznej.

Autor: AP     Źródło: Radio 5Data: 19 kwietnia 2017

   
Tagi:

16 Komentarzy

  1. Jaś Odpowiedz

    Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych nadało tytuł ‚Bus of The Year’ w 2017 r. dla polskiego producenta elektrycznego autobusu miejskiego Solaris Urbino, a więc i nie ma co wybierać, bo król jest tylko jeden!

    1. Meler Odpowiedz

      Też jestem za Solarisem
      Tak w ramach ciekawostki, kolory suwalskich Solarisów z 2002-ego roku są identyczne jak autobusów poznańskich, chyba właśnie tym się sugerowaliśmy malując nasze.

      1. robson Odpowiedz

        Pierniczycie jak dzieci neostrady. Ja chcę taki, a ja taki, jak dzieciarnia w sklepie z zabawkami, a cwaniaki znów zrobią wałek za nasze podatki. Kurrr… wymieniać 7 letnie autobusy???? Nawet 15 letnich sie nie wymienia. A jak są w złym stanie, to Kurzyne i Przybysza na bruk że dopuścili do dekapitalizacji majątku wskutek zaniedbań i złego serwisu, bop jaki serwis jest w PGK to wiadomo…

  2. marek Odpowiedz

    Po co testować coś co jeździ w Suwałkach, przecież ten pojazd różni się wyłącznie normą spalin (nasze mercedesy mają EURO 5) a ten testowy EURO6. Poza zmiana stylistyki przodu nic w niem nie uległo zmianie. Po co taką propagandę siać i kolejnym bulblem się chwalić, a słowa o wymianie 7 letnich autobusów na nowe to już w ogóle tak trafione że szok. Co maja powiedzieć miasta, które mają autobusy ze stażem 15-20 lat. ZŁOMY. Najlepiej skasować wszystkie i zamknąć komunikację. Wolne żarty.

  3. XxX Odpowiedz

    Solaris, tylko i wyłącznie. Autobusy z Bolechowa dają radę w krajach arabskich (Dubaj lub Zjednoczone Emiraty) oraz spełniają najbardziej rystrykcyjne normy ekologiczne (jeżdżą po centrach takich miast jak Belin czy Ostrawa. Silniki DAFa i skrzynie ZF, jeździ tego multum w tranzycie i się sprawdza. I spalanie. Myślę, że nie będzie takiej wtopy jak z Turkmercedesami (45l/100km)

      1. robson Odpowiedz

        Nie trzeba. Samorząd nie powinien działać w interesie konkretnego producenta. nie powinien działać w interesie żadnego producenta, tylko w interesie miasta. Wymiana nowych autobusów pod pretekstem, że się starzeją, to dziwna sprawa , którą powinno sprawdzić CBA.

      1. hmmm... Odpowiedz

        Dokładnie. PGK nie potrafi opanować chuligaństwa w małych autobusach, a co dopiero w piętrusach. Napad z nożem był mimo monitoringu, a kierowca nawet nie reagował. tka jest kultura komunikacyjna w ZKM Suwałki.

  4. Martinez Odpowiedz

    Chyba ktoś znowu robi sobie kpiny z ludzi. Jak dla mnie Suwałki są liderem jeśli chodzi o marnowanie publicznej kasy i chyba tutaj należy szukać motywów działania. Ciągłe remonty i „inwestycje” bez spójnej wizji. Plan transportowy to zwykły lobbing uszyty pod producentów taboru, a poza tym stek bzdur, podobnie jak wiele innych opracowań na podstawie których popsuto układ komunikacyjny i drogowy miasta. Jeśli chodzi o autobusy, to przypominam, że Pojazdy użytkowe mają dłuższą żywotność, niż osobówki mało zorientowanych w temacie dziennikarzy. Nie do 2026 roku, tylko do 2036 roku, i nie wymienić cały tabor, ale do tej daty nie kupować ani jednego autobusu. Takie wnioski byłyby uprawnione. Kupowanie kolejnego przegubowca pod jeden kurs do jednego zakładu pracy? To są jawne jaja z podstaw logistyki. Kolejne pytanie: dlaczego hybrydy, które okazały się niepraktycznymi i trudnymi w utrzymaniu dla większości przedsiębiorstw komunikacyjnych? Z hybryd wyleczyła się już nawet hej do przodu postępowa Warszawa. Hybrydy są również DROŻSZE w zakupie i eksploatacji. Przypomnę, że po ostatniej dużej wymianie autobusów, pomimo wzrostu poziomu dotacji, wzrosły też ceny biletów. Czym skończy się ta zabawa? Biletami po 3 złote, likwidacją części ulg, czy jeszcze większymi cięciami rozkładów jazdy? Komunikacja w Suwałkach działa fatalnie. Potwierdzają to wskaźniki eksploatacyjne systemu, cena wozokilometra i opinie pasażerów. Fatalnego obrazu oraz stosunku pasażerów nie zmieniła poprzednia wymiana taboru, ani manipulacja liczbą przewożonych pasażerów po fatalnej „reformie” siatki połączeń z 2011 roku.

    1. PePe Odpowiedz

      W pełni popieram. Wymiana autobusów niespełna 10 letnich to jakieś nieporozumienie. Suwalskie spółki są kierowane przez niekompetentnych ludzi to fakt, ale w tym przypadku jak dla mnie akcja z wymianą autobusów jest dęta pod zwyczajowe 10%. Cwaniaki zarobią, a podatnik zapłaci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O TYM SIE MÓWI TYTUŁ

O TYM SIĘ MÓWI