Ograniczenie teleporad: Kiedy mamy prawo do osobistej wizyty?

lekarz zdj. ilustracyjne

(zdj. ilustracyjne)

Region

Teleporada – tylko w uzasadnionych przypadkach. Od dziś (16.03) zmieniają się zasady korzystania z Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

Lekarz pierwszego kontaktu nie będzie mógł odmówić osobistej wizyty w przychodni m.in. wtedy, gdy dana osoba cierpi na przewlekłą chorobę i jej stan zdrowia się pogorszył. Kolejną przesłanką do spotkania na żywo jest podejrzenie u pacjenta choroby nowotworowej.

Kiedy jeszcze mamy prawo do bezpośredniej wizyty u lekarza rodzinnego tłumaczy Magdalena Mil, rzecznik prasowy Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.

 

W przychodniach nadal obowiązywać będą zaostrzone środki ostrożności, mające zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Dlatego w przypadku, gdy podejrzewamy u siebie zakażenie rozmowę z lekarzem musimy odbyć przez telefon.

Na podstawie rozmowy na odległość możemy też otrzymać receptę na leki niezbędne do kontynuacji leczenia lub zaświadczenie o stanie zdrowia.

 

Po przeprowadzeniu telefonicznego wywiadu lekarz POZ-tu może wystawić e-zwolnienie, e-skierowanie lub e-receptę, a jeżeli uzna, że pacjent wymaga dokładniejszych badań może poprosić go o wizytę w przychodni lub zalecić udanie się do szpitala.

Magdalena Mil przypomina, że teleporada musi zostać nam udzielona możliwie jak najszybciej.

 

Jeżeli spełniamy warunki uprawniające do osobistej wizyty u lekarza rodzinnego, a mimo to odmawia on nam świadczenia, możemy zgłosić to NFZ-towi. O nieprawidłowościach w świadczeniu usług można poinformować poprzez Telefoniczną Informację Pacjenta pod numerem 800 190 590.

Exit mobile version