Udaje się pomóc w 70% spraw

maria langner

UM Suwałki

 

Około 800 spraw rozpatrywała w minionym roku Maria Langner, Miejski Rzecznik Praw Konsumentów w Suwałkach. Około 70% z nich zakończono z korzyścią dla konsumentów. Najwięcej spraw dotyczyło wad produktów: odzieży i obuwia, które okazały się niższej jakości, niż deklarował sprzedający. Spora część interwencji dotyczyła sprzętu RTV i AGD, który popsuł się nawet już miesiąc po nabyciu.

Mówimy o tym, bo w poniedziałek (15.03) przypada Światowy Dzień Konsumenta. Celem dnia jest podnoszenie świadomości konsumentów na temat ich praw. W związku z tym od poniedziałku do piątku (19.03) na facebookowym profilu Światowego Dnia Konsumenta do dyspozycji będą eksperci, gotowi odpowiedzieć na pytania konsumentów. Pomoc będą świadczyć eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, punktu kontaktowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Fundacji Konsumentów i Stowarzyszenia Aquila. Tegoroczne hasło Światowego Dnia Konsumenta to “Surfuje, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny Konsument w Internecie. Z prośbą o pomoc można się również zwrócić do wspomnianej Marii Langner Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach, która była w poniedziałek (15.03) gościem Radia 5.
Exit mobile version