Ełk
Jak przebiega budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S61: Szczuczyn – Ełk i Ełk – Wysokie? Pierwszy miał niewielki poślizg. Tu problemem było przepięcie linii energetycznych. Drugi, czyli Ełk – Wysokie, jak zapewniają wykonawcy, idzie zgodnie z planem.
W budowie odcinka Szczuczyn – Ełk wykorzystano między innymi specjalny beton. Taka nawierzchnia jest lepsza od bitumicznej oraz ma być trwalsza.
– Już ułożone jest 52 procent – mówi Marcin Ardziński, dyrektor kontraktu odcinka pierwszego.
Tutaj, między Nową Wsią Ełcką i Zdunkami nad rzeką Ełk, powstaje najdłuższy obiekt tego fragmentu budowy. Przeprawa mostowa będzie mierzyć 126,8 metra.
– Zadbaliśmy o kierowców, zwierzęta, a nawet o doznania wizualne kajakarzy – zaznacza Gerard Kowalczyk, główny inspektor nadzoru mostowego na zadaniu nr 1S-61 odcinek Ełk – Szczuczyn.
Odcinek Ełk – Wysokie powstaje w dużej mierze na byłych terenach Lasów Państwowych. Jak mówi Jakub Pierożak z Trakcji, dobrze wykorzystali okres jesienno-zimowy.
Grzegorz Sikorski z Mostostalu Warszawa wylicza ilość obiektów na odcinku.
Droga S61 będzie stanowić jedną z polskich części międzynarodowej trasy Via Baltica, a we wschodniej części trasy Via Carpatia.