Straciła 16 tysięcy

komorka telefon komorkowy smartfon smartphone

Radio 5, zdj. ilustracyjne

Suwalki

Kolejna ofiara oszustwa na ,,zdalny pulpit” w Suwałkach. 64-latka straciła ponad 16 tys. złotych.

Kobieta chciała uchronić pieniądze przed niepożądaną transakcją. Odebrała telefon od mężczyzny, podającego się za konsultanta bankowego, który poinformował, że z jej rachunku była próba wykonania przelewu.

W związku z tym, że kobieta nie zlecała takiego przelewu, zaczęła współpracować z fałszywymi pracownikami banku. Za ich namową, kobieta zgodziła się zainstalować na swoim telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia, który miał rzekomo zabezpieczyć jej dane. Suwalczanka, postępując zgodnie z instrukcjami, zalogowała się do swojego konta i w ten sposób udostępniła je przestępcom.

W rezultacie oszuści wypłacili z jej konta ponad 16 tysięcy złotych.

Suwalscy policjanci apelują o rozsądek i ostrożność. To już kolejny taki przypadek w naszym regionie.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów? Poniżej przypominamy listę zaleceń, przygotowaną przez policję:

Exit mobile version