Ewentualne 5 lat opóźnienia inwestycji to 1 miliard 700 tysięcy złotych straty

OPISYWAC zdj. ilustracyjne

zdj. ilustracyjne

Mrągowo – Ełk

Jak idą przygotowania do budowy drogi S16 Mrągowo – Ełk? Wciąż procedowana jest decyzja środowiskowa.
Pod koniec ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie tej decyzji, wskazując do realizacji wariant B. Ten zakłada następujący przebieg: Mrągowo – Kosewo – Baranowo, od strony południowej Mikołajki – Woźnice – Drozdowo – Orzysz, od strony północnej Strzelniki – Klusy – Chrzanowo- Ełk.
Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mówi, że od grudnia 2020 roku nadal uzupełniają raporty, ponieważ prosi o to Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

Drogowcy nie mogli zatem zweryfikować obliczeń akustycznych i przedstawić uaktualnionych wyników analizy hałasu w raporcie. GDDKiA wystąpiła więc do RDOŚ o wydłużenie terminu przedstawienia tych informacji.
Warto zaznaczyć, że przygotowania do budowy S16 na trasie Mrągowo – Ełk trwają już 14 lat. W efekcie powstało już łącznie 41 wariantów o powierzchni ponad 1600 kilometrów kwadratowych.

Ile pieniędzy z kieszeni podatnika poszło dotąd na dokumentacje 41-wariantowego odcinka Mrągowo – Ełk i jaką stratę generuje każde ewentualne 5-letnie opóźnienie inwestycji?

Do tematów związanych z S16 z pewnością wracać będziemy jeszcze wielokrotnie.

Exit mobile version