Oszustwo na popularną aplikację i paczkomat

komorka telefon komorkowy smartfon smartphone

Radio 5, zdj. ilustracyjne

Giżycko

Przedświąteczna aktywność internetowych oszustów. Tym razem wyłudzają pieniądze, wykorzystując popularną aplikację i fakt, że wiele osób chętnie korzysta z paczkomatów.

Naciągacze udają, że chcą kupić wystawiony przedmiot, pisząc do sprzedającego na WhatsAppie, a następnie pytają o możliwość wysyłki towaru za pośrednictwem serwisu kurierskiego InPost. Gdy osoba sprzedająca przystanie na propozycję, dostaje wiadomość z linkiem do potwierdzenia, że chce otrzymać pieniądze.

Jak przestrzega policja, wyświetlająca się strona jest łudząco podobna do strony firmy kurierskiej. Są na niej dane dotyczące przesyłki i miejsce do wpisania numeru konta, na które mają zostać przelane pieniądze. Oczywiście po podaniu danych przelew nie przychodzi – zamiast tego z konta znikają oszczędności.

Tym sposobem została w ostatnim czasie oszukana mieszkanka powiatu giżyckiego. Kobieta straciła niemal 10 tysięcy złotych. Sprawę zgłosiła policji.

By ustrzec innych przed utratą pieniędzy, Iwona Chruścińska, oficer prasowy policji w Giżycku przypomina, jakimi zasadami należy się kierować, dokonując transakcji w Internecie.

 

Funkcjonariusze apelują też, by rozliczać się bezpośrednio przez dany portal i uważać na próby nawiązania kontaktu poza nim, na przykład poprzez WhatsAppa czy Messengera. Warto też kierować się zasadą ograniczonego zaufania do potencjalnych kontrahentów.

 

Exit mobile version