Zmiany w funkcjonowaniu ratusza

19 05 18 I liceum ogolnoksztalcace I LO ratusz urzad miejski suwalki12 e1551430816114

Radio 5

Suwałki

Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego w Suwałkach. Zgodnie z wydanym rozporządzeniem Rady Ministrów, ratusz do 28 lutego będzie pracował zdalnie.

Bezpośrednia obsługa klienta będzie ograniczona. Możliwa będzie w wybranych wydziałach urzędu: Wydziale Komunikacji – rejestracja pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, w Urzędzie Stanu Cywilnego – rejestracja zgonów i urodzeń oraz w Wydziale Spraw Obywatelskich – dowody osobiste i ewidencja ludności.

Pozostałe wydziały Urzędu Miejskiego w Suwałkach mają ograniczone możliwości obsługi bezpośredniej, ponieważ pracownicy przeszli na pracę zdalną. Sprawy można załatwiać jedynie korespondencyjnie, telefonicznie lub środkami łączności elektronicznej.


Bezpośrednia obsługa petenta będzie realizowana przez:
 
Urząd Stanu Cywilnego (tel. 87 562 80 16), usc@um.suwalki.pl – rejestracja zgonów
i urodzeń (do Urzędu wchodzi tylko osoba zgłaszająca).
Osoby zainteresowane rezygnacją z terminu ślubu lub jego zmianą, proszone są o złożenie pisemnej prośby poprzez platformę ePUAP, faksem: (87) 5663098, e-mailem: usc@um.suwalki.pl.
 
– Wydział Komunikacji
Dodatkowe informacje (tel. 87 562 80 49), wk@um.suwalki.pl – np. rejestracja pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami.
Rejestracja pojazdów: (87) 562 80 46, 562 80 45, 562 80 47,         
Prawa jazdy: (87) 562 80 42,                         
Transport, OSK, stacje kontroli: – (87) 562 80 43, 562 80 44
 
Potrzeba załatwiania sprawy w Urzędzie Stanu Cywilnego i Wydziale Komunikacji może być również realizowana po rejestracji internetowej wizyty na stronie bezkolejki.eu/umsuwalki. System umożliwia zapisanie się na konkretny dzień i godzinę wizyty w w/w wydziałach lub pobranie biletu i zapisania się do kolejki osobiście, korzystając z biletomatu znajdującego się przy wydziałach.
 
– Wydział Spraw Obywatelskich (tel. 87 562 81 23), wso@um.suwalki.pl – np. dowody osobiste i ewidencja ludności.
 
Pozostałe wydziały Urzędu Miejskiego w Suwałkach mają ograniczone możliwości obsługi bezpośredniej (praca zdalna pracowników).
 
Sprawy urzędowe można zrealizować elektronicznie, za pośrednictwem konta e-Puap. Pod adresem https://um.suwalki.pl/urzad-miejski,66 znajdują się informacje o elektronicznym sposobie załatwianie spraw urzędowych (wykaz usług realizowanych zdalnie).
 
Pod linkiem http://tel.um.suwalki.pl/index.php znajdują się numery bezpośrednich telefonów służbowych do pracowników Urzędu obsługujących interesantów.
Apeluję do mieszkańców, aby w pierwszej kolejności korzystali właśnie z tej formy załatwiania spraw urzędowych.
 
Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej (87 562 81 84), agp@um.suwalki.pl
 
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami geo@um.suwalki.pl
– użytkowanie wieczyste 87/562 80 38
– dzierżawy rolne, rejestracja sprzętu pływającego, karty wędkarskie 87/562 81 73
– podziały nieruchomości, trwały zarząd, zwroty nieruchomości, hipoteki 562 80 37
– sprzedaż nieruchomości 87/562 81 41
– odszkodowania za nieruchomości 87/562 82 41
– wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów 87/562 81 19, 562 81 16
– kopie mapy zasadniczej, zgłaszanie i rejestrowanie prac geod. 87/562 81 15, 562 82 51
– narady koordynacyjne 87/562 81 42
– inne sprawy związane z geodezją i gospodarką nieruchom. 87/562 81 43, 562 81 64
 
Wydział Podatków i Opłat po@um.suwalki.pl
Podatek od nieruchomości, rolny, leśny telefony: tel. (87) 562 81 13 wew. 1113, 562 81 11 wew. 1111, 562 82 74 wew. 1375, 562 81 12 wew. 1112
Opłata za użytkowanie wieczyste tel. (87) 562 81 52 wew. 3081
Gospodarka odpadami komunalnymi tel. (87) 562 82 62 wew. 2072, 562 82 14 wew. 2140, 562 82 61 wew. 2071
Księgowość: (87) 562 81 51 wew. 3070, 562 81 53 wew. 1530, 562 80 08 wew. 3080.
 
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej osgk@um.suwalki.pl
– usuwanie drzew i krzewów z terenów innych niż wpisanych do rejestru zabytków,
– rejestracja zwierząt chronionych Konwencją Waszyngtońską (CITES)
– pomoc w usuwaniu eternitu z budynków innych niż handlowo-usługowe
– pozwolenia, zezwolenia dotyczące gospodarki odpadami innymi niż komunalne – 87/5628216
– decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych 87/562 82 09
– dotacje na likwidację starego kotła i wymianę na nowy oraz podłączenie do sieci cieplnej i gazowej 87/562 82 10
– odbiór odpadów komunalnych 87/562 82 70
– gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbiór, prawidłowość złożonej deklaracji ze stanem faktycznym pojemników na posesji, sprawy bieżące mieszkańców związane
z terminowością odbioru odpadów, bieżące zmiany w deklaracjach,
– opieka nad zwierzętami bezdomnymi, kotami, sterylizacja, kastracja, współpraca z mieszkańcami,
– zaświadczenia w zakresie nieruchomości objętych uproszczonym planem zagospodarowania lasów,
– sprowadzanie zwłok z zagranicy (wydawanie decyzji),
– program kastracji psów, decyzja utrzymania psów rasowych uznawanych za agresywną
– tel. 87/562-82-80, wew. 2083,
– sprawy dot. komunikacji miejskiej 87/562 82 39
 
 
Wydział Oświaty i Wychowania (563 57 18), ows@um.suwalki.pl
Wydział Spraw Obywatelskich wso@um.suwalki.pl
– działalność gospodarcza (562 81 32)
– ewidencja ludności (5628019)
– dowody osobiste (562 80 23)

Wydział Kultury i Sportu (87 563 56 12), ktp@um.suwalki.pl
Biuro Konserwatora Zabytków (87 563 56 15), mkz@um.suwalki.pl
Miejski Rzecznik Konsumentów (87 562 82 08), mrzk@um.suwalki.pl
Pełnomocnik ds. organizacji pozarządowych (87 562 82 01), aszyszko@um.suwalki.pl
Wydział Spraw Społecznych (87 563 56 02), zps@um.suwalki.pl – sprawy opieki nad osobami niesamodzielnymi.
Wydział Budżetu i Finansów (87) 562 81 77 można uzyskać informacje dotyczące:
– zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
– udzielania ulg (umorzenie, raty, odroczenie płatności), zwolnień na podstawie uchwał Rady Miejskiej,
– zwrot weksli i deklaracji wekslowych do zabezpieczeń umów w ramach „bonu na szkolenie”.

Exit mobile version