Reklama i marketing sklepu zoologicznego – czyli jak reklamować swój sklep internetowy?

zdj1111111111111111111111111

Odpowiednia reklama sklepu internetowego daje możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów. Warto stosować w tym odpowiednie narzędzia, które sprawią, że sklep będzie widoczny w sieci, pokona konkurencję i pozwoli filtrować produkty dla konkretnych klientów. Oto najważniejsze narzędzia, niezbędne dla właściciela każdego sklepu internetowego, w tym również sklepu zoologicznego.

Reklama i marketing sklepu zoologicznego, czyli jak skutecznie promować swój sklep w sieci?

Pozycjonowanie, reklamowanie i marketing sklepu zoologicznego w sieci nie są drogie, o ile wie się jakie narzędzia wykorzystać do tego i jak dotrzeć do klientów. Warto je wdrażać, ponieważ każdego miesiąca w sieci pojawiają się nowe sklepy. O ile, jednak sam start w branży e-commerce jest stosunkowo łatwy, o tyle utrzymanie się w niej wymaga wiedzy i przetrwania wśród konkurencji. Oto rozwiązania i narzędzia, które pomogą w tym.

Intuicyjność i łatwość nawigacji w sklepie internetowym

Nie tylko design i estetyczny szablon mają znaczenie gdy chce się rozwijać w branży e-commerce. Nie mnie istotna jest funkcjonalność, w tym intuicyjność i łatwość w nawigacji. W praktyce bowiem klient, który nie wie jak poruszać się w sklepie i ma wrażenie chaosu może po prostu zamknąć stronę i pójść do konkurencji. Dlatego istotne znaczenie ma poprawne i przemyślane ułożenie elementów, które pomogą klientowi znaleźć to, czego potrzebuje. Bardzo ważne są również wysokiej jakości zdjęcia i banery na stronie głównej, które zachęcają do zakupu konkretnych produktów lub informują o aktualnych ofertach specjalnych. Warto je cyklicznie zmieniać by uatrakcyjniać wygląd sklepu.

Promocja sklepu w Google czyli optymalizacja i pozycjonowanie strony (on-site oraz off-site)

Bez pozycjonowania ani rusz! Wie o tym każda osoba, która chce zaistnieć w sieci. Dlatego istotne znaczenie ma analiza czynników rankingowych Google, które są brane pod uwagę przez roboty podczas indeksowania i analizowania zawartości strony. Warto wprowadzić w opisach w sklepie odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, a same opisy powinny mieć właściwą długość. Istotne są też odpowiednio dobrane nagłówki, przyjazne URL-e, optymalizacja obrazków i jakość linków przychodzących i wychodzących. Nie można zapomnieć też o takich kwestiach jak: współczynnik CTR, współczynnik odrzuceń i powtarzalność wejść. Zarówno pozycjonowanie on-site SEO, czyli na samej stronie, jak i off-site, czyli wszystkie działania wykonywane poza serwisem, mają ogromne znaczenie w zakresie widoczności sklepu w sieci i jego popularności.

Google Ads, czyli reklamy linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, a także banery reklamowe w sieci partnerskiej

Google Ads daje możliwość wybierania właściwych celów oraz formatów reklam. To pozwala reklamować sklep zoologiczny, zwiększać sprzedaż produktów i usług oraz budować świadomość marki. Z kolei banery reklamowe pozwalają generować ruch w witrynie, co przekłada się na zyski sklepu.

Google Merchant Center (reklamy produktowe)

Google Merchant Center pozwala przesyłać dane na temat produktów w sklepie internetowym aby mogli je zobaczyć użytkownicy korzystający z Google. W ten sposób tworzy się pozytywny odbiór sklepu, a klienci mają dostęp do zdjęcia produktu, nazwy i ceny, co ułatwia decyzje zakupowe. Mogą to wszystko zobaczyć w wyszukiwarce Google, co jest wygodne.

Wizytówka Google Moja Firma

O konieczności posiadania wizytówki nie trzeba nikogo przekonywać. Firmy, które mają zweryfikowaną wizytówkę Google są przez klientów postrzegane jako godne zaufania. Dla właścicieli sklepów internetowych jest to z kolei ważna informacja o tym kto odwiedza ich sklep i jak trafia do niego. Samo założenie, jak i zarządzanie wizytówką jest darmowe.

Content marketing

Atrakcyjne, wartościowe i ciekawe treści (w sklepie, na firmowym blogu, w ebookach i poradnikach czy na vlogu strony), a także artykuły sponsorowane w serwisach branżowych i magazynach budują pozytywny wizerunek firmy i zaufanie klientów. Warto by tworzone były w stylu eksperckim, dzięki czemu klienci zyskują pewność, że mają do czynienia z profesjonalnym sklepem.

CSR

CSR czyli działania w zakresie społecznie odpowiedzialnego biznesu – wspieranie fundacji i schronisk dla zwierząt. Tego typu działania pozytywnie wpływają na markę sklepu i zapewniają korzyści, które rozpatrywane są w perspektywie długofalowej. Jest to m.in. wzrost zainteresowania inwestorów, budowanie pozytywnego wizerunku w zakresie świadomości społecznej. W dłuższej perspektywie pozwala to na poprawę relacji z włodarzami miast i mieszkańcami, wpływa też na wzrost konkurencyjności i podnoszenie poziomu kultury organizacyjnej firmy.

Zaangażowanie blogerów oraz infuencerów

Warto angażować do współpracy różnych influencerów. Jak wynika z badań aż 50,7% właścicieli sklepów internetowych deklaruje, że nawiązuje współpracę z micro infuencerami, a 44% wybiera medium infuencerów. 29,3% decyduje się z kolei na kontrakt z nano infuencerami. Z Gwiazdami współpracuje 16% respondentów, a z Superwiazdami – 2,7%. (Źródło: badanie Reachablogger)

Social media, reakcja na bieżące wydarzenia (Real Time) oraz dokładne targetowanie reklam

Facebook, Instagram, YouTube, TikTok i inne platformy zapewniają możliwość nawiązywania i podtrzymania relacji. Sprzyja temu robienie konkursów, korzystanie z różnych opcji tworzenia postów, a także sprzedaż przez Facebooka i Instagram, co zapewnia łatwe zaangażowanie społeczności osób, które kochają zwierzęta i mają je w domu.

Newsletter

Newsletter, czyli maile o aktualnych promocjach, ciekawe wpisy z bloga sklepu, a także recenzje produktów, opis akcji charytatywnych np. ze schroniskami, wybór zwierzaka tygodnia lub miesiąca do regularnego biuletynu i inne działania, które tworzą pozytywny wizerunek firmy i zachęcają klientów do aktywności w sieci.

Programy partnerskie, zniżki, programy lojalnościowe i customer service

Lokalność klientów, także w sklepie zoologicznym jest o tyle istotna, że pozwala utrzymać się wysoko na rynku i być prawdziwą konkurencją dla innych firm z branży. Dlatego inwestycja w dobrą obsługę klienta wpływa bardzo korzystnie na wizerunek firmy. Jak dowodzą badania Salesforce aż 89% konsumentów chętniej decyduje się kolejne zakupu ze względu na dobrą obsługę klienta, a prawie 60% respondentów deklaruje, że dobra jakość customer service ma kluczowe znaczenie w zakresie ich poczucia lojalności wobec marki.

Eventy, akcje PR, marketing wirusowy i stała subskrypcja karmy

Tego typu działania pozytywnie wpływają na widoczność marki, pokazują jej zaangażowanie i budują dobre opinie w gronie odbiorców, co ma kluczowe znaczenie dla pozycji sklepu zoologicznego i konkurowania z innymi tego typu miejscami w sieci.

Remarketing

Korzystanie z remarketingu może zapewnić wiele korzyści – zwłaszcza w przypadku klientów znajdujących się na początkowych etapach lejka sprzedażnego. Reklama sklepu dla zwierząt i rozbudowane działania marketingowe to sposób na poprawę widoczności w sieci, większe zyski i możliwość tworzenia godnej zaufania marki sklepu zoologicznego, do którego klienci chętnie wracają.

Reklama w telewizji

Reklama w telewizji to doskonały sposób na szerokie dotarcie do klientów. Z reklamy telewizyjnej korzystają głównie duże firmy, jednak przy skorzystaniu z oferty agencji mediowej, takiej jak Warszawska Grupa Mediowa można liczyć na spore rabaty. Reklama w telewizji wcale nie musi być droga!
Więcej: https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version