Właśnie otworzyłeś sklep internetowy? Teraz czas go wypozycjonować!

zdj11111111111111111111111111111111111

Internet to już od dawna miejsce nie tylko rozrywki i wyszukiwania interesujących nas informacji, ale także pracy, nauki, a nawet tak prozaicznych czynności jak robienie zakupów. Nic więc dziwnego, że większość sklepów przeniosła się w wirtualny świat lub istnieje zarówno w jednej, jak i drugiej rzeczywistości. W tym natłoku informacji można jednak bardzo łatwo stać się zupełnie niewidzialnym dla potencjalnych klientów. Jak temu zapobiec?

Pozycjonowanie – co to takiego?

Praktycznie każda osoba, która loguje się w sieci, używa wyszukiwarki internetowej do odnalezienia pożądanych treści. Zazwyczaj jest to wyszukiwarka Google. Gdy jednak wpiszemy w nią hasło, to pojawia się niezliczona ilość stron, które łączą się pod rożnymi względami z naszym zapytaniem – a my co wtedy robimy? – wybieramy kilka pierwszych pozycji, które uważamy również za najbardziej trafne. Zresztą całkiem słusznie.
Na pierwszej stronie wyszukiwarki znajduje się zazwyczaj kilkanaście różnych wyników. A tych stron może być nawet kilkadziesiąt lub kilkaset. Raczej nie zdarza się, abyśmy w każdy z wyników klikali, ponieważ najczęściej naszym wyborem jest tych kilka pierwszych wyników z pierwszej strony. Co lub kto decyduje o tym, że dane treści pojawiają się na tak wysokich pozycjach, a inne na dalszych stronach?
Okazuje się, że działanie wyszukiwarek opiera się na pewnych algorytmach, których zdaniem jest analiza zarówno treści strony, kodu HTML, tytułów, słów kluczowych, odnośników, linków, jak i tworzenia indeksów, bazy danych z odwiedzonych stron, które następnie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Jeśli jakaś strona nie zostanie odwiedzona przez algorytmy, to tym samym również nie zaistnieje w wynikach wyszukiwania. Tak również może się zdarzyć.
Strona internetowa musi więc spełniać pewne normy, aby pojawiła się na stronie wyszukiwarki. Im lepiej strona wpisuje się w te wymogi, tym na wyższym miejscu pojawi się w wynikach. Oczywiście nikt tak do końca nie zna zasad działania wyszukiwarek, ale pewne jest, że określone zabiegi mogą wpłynąć na wyniki wyszukiwania. To właśnie osiąga się poprzez pozycjonowanie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych, czyli sposób na potencjalnych klientów

Agencja SEO to profesjonalni specjaliści, którzy potrafią dostosować strony internetowe do tego, aby pojawiały się w pierwszych wynikach wyszukiwarki internetowej, a to zdecydowanie przyczynia się do większego ruchu na stronie i przekłada się również na wyniki sprzedaży. Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest także w żaden sposób związane z reklamą – dana strona nie wyświetla się jako reklama, a mimo to pojawia się na początkowych pozycjach wyszukiwarki. A to sprawia, że nie ginie również w natłoku innych informacji i wśród innych sklepów internetowych. A o to przecież chodzi każdemu właścicielowi sklepu internetowego. Na pozycjonowanie składa się kilka działań i kategorii, które mają niebagatelny wpływ na pożądane wyniki. O jakie działania i kategorie chodzi?

Optymalizacja i działania SEO

W pozycjonowaniu stosuje się między innymi optymalizację, na którą składają się konkretne działania mające na celu zapewnić stronie wysoki wynik. Działania te są prowadzone na stronie oraz poza stroną. Do działań prowadzonych na stronie zalicza się między innymi takie kategorie jak:
– merytoryczna jakość tekstów,- właściwy dobór słów kluczowych i ich ilość,- przyjazna struktura strony,- opis strony w kodzie HTML,- odpowiednie nagłówki,- jakość zdjęć i grafiki na stronie,- właściwa struktura tekstu.
Działania optymalizujące poza stroną to na przykład:
– linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne, które przekłada się na większą popularność strony w sieci. W tym zakresie niebagatelne znaczenie odgrywa jakość tych linków.

Funkcjonowanie strony pod względem technicznym

Pozycjonowanie sklepów internetowych to także sprawdzenie strony pod kątem jej funkcjonalności. Dla każdego, kto wchodzi na stronę, istotne są takie kwestie jak:
– jakość jej wyświetlania,- szybkość ładowania,- łatwość w poruszaniu się po niej.
Dlatego również pod tym kątem stosuje się optymalizację, co także przekłada się na lepsze wyniki w wyszukiwarkach.
Nie mniej istotna jest responsywność strony internetowej, która jest dostosowaniem strony sklepu do tego, aby wyświetlał się on właściwie również na urządzeniach o różnych wielkościach – zarówno laptopach, tabletach, jak i smartfonach. Są to właściwości, które bardzo szybko docenią użytkownicy – jeśli będą pozostawiały dużo do życzenia, to zapewne użytkownik już do strony nie wróci.

Jak długo trwa proces pozycjonowania?

Jak widać na pozycjonowanie sklepów internetowych składa się bardzo wiele działań, dlatego też nie da się jednoznacznie określić terminu, kiedy przyniosą one oczekiwane efekty. Agencja SEO zawsze jednak podaje określony okres czasu, który poparty jest przede wszystkim doświadczeniem, jak to przebiegało w innych zleceniach. Niewątpliwą zaletą skorzystania z takiego rozwiązania jest to, że za usługę płaci się dopiero wtedy, gdy widoczne są konkretne efekty, co każdy właściciel może monitorować samodzielnie. Profesjonalna Agencja SEO nie stosuje również technik zakazanych, które mogą skutkować usunięciem strony.

Dostosowanie istniejącej strony lub stworzenie zupełnie nowej

Pozycjonowanie można zlecić zarówno już do istniejącej strony sklepu internetowego, jak i stworzyć zupełnie nową, która będzie odpowiednia pod kątem optymalizacji. Jeśli więc właśnie otworzyłeś sklep internetowy, to zapewne nie odnotowujesz jeszcze zbyt dużego ruchu na stronie – tylko dzięki odpowiedniej optymalizacji możesz zapewnić sobie wysoką pozycję w wyszukiwarce i tym samym dotrzeć do potencjalnych klientów. W przeciwnym przypadku strona zniknie wśród innych, których ilość w sieci jest po prostu ogromna. A na to nie może pozwolić sobie nikt, kto chce mieć ruch w sklepie i tym samym zarabiać.

Firmy lokalne i ogólnopolskie

Każdy właściciel sklepu internetowego z góry zakłada sobie na jak duży rynek konsumencki chce dotrzeć. Dlatego też pozycjonowanie sklepów internetowych ściśle powiązane jest z tymi potrzebami i całkowicie na nie odpowiada. Optymalizacja strony jest ważna zarówno dla mniejszych lokalnych firm, jak i takich, które chcą wejść na rynek ogólnopolski. W każdym z tych przypadków stosuje się podobne techniki, ale jednak mogą się one nieco różnić, dlatego decydując się na taką usługę, trzeba koniecznie określić dokładnie swoje potrzeby – tylko wtedy osiągnie się oczekiwane efekty.

Dlaczego tak ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Choć cała teoria pozycjonowania może wydawać się nieco zawiła, to jednak wszystkie te działania przynoszą realne korzyści. Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, ale nie będzie istniał, jeśli nie będzie miał odbiorców, czyli klientów. Tym samym nowy sklep internetowy, który dopiero wkracza na rynek, ma małe szanse, aby szybko stać się rozpoznawalną marką. Nawet jeśli w lokalnym środowisku jest już nieco znany, to aby zaistnieć w Internecie konieczne są zdecydowanie bardziej konkretne i skuteczne działania, a tutaj może pomóc tylko profesjonalna Agencja SEO.
Partnerem artykułu jest Agencja SEO Empressia. 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version