21-latek straciła 850 złotych na „dopłatę”

uwaga dzwoni oszust Zbigniew O.

(Radio 5, zdj. ilustracyjne)

Suwałki

850 złotych stracił 21-latek z powiatu suwalskiego, który padł ofiarą oszustwa na tak zwaną „dopłatę”.

Mężczyzna otrzymał wiadomość SMS o konieczności uregulowania drobnej zaległości za energię elektryczną w wysokości 4,27 złotych. Zawierała ona także ostrzeżenie o zaplanowanym terminie odłączenia energii elektrycznej oraz link przekierowujący do strony niemal identycznej, jak ta zakładu energetycznego. Niestety 21-latek przekonany, że korzysta z autentycznej strony firmy „kliknął” w przekierowanie do bankowości elektronicznej i dokonał płatności. Okazało się, że z jego konta zniknęło nie kilka, lecz 850 złotych.

Mundurowi ostrzegają. Oszustwo „na dopłatę” występuje w wielu odmianach. Przestępcy zazwyczaj podszywają się pod znane firmy kurierskie, zakłady energetyczne bądź operatorów sieci. Poprzez wiadomość SMS informują, że trzeba dopłacić niewielką kwotę, by uregulować zaległości lub otrzymać zamówioną przesyłkę. Najczęściej prośba dotyczy dopłaty dosłownie kilku złotych. Dalej oszuści zamieszczają link przekierowujący do bankowości elektronicznej.

Nie nabierzmy się na wygląd identyczny ze stroną naszego banku, to po prostu bardzo dobrze wykonana kopia z innym adresem, który pozwala przejąć kontrolę nad kontem bankowym – informują policjanci.
Jak dodają, takie ataki są powszechne w całej Polsce, należy więc uczulić naszych bliskich, aby nie dali się nabrać na oszustwo związane z informacją o dopłacie przez SMS.

Exit mobile version