Jak przygotować atrakcyjną etykietę na produkty kosmetyczne?

1 2 1

Na sklepowych półkach można znaleźć wiele kosmetyków – zarówno pielęgnacyjnych, jak i do makijażu. Konkurencja między produkującymi je firmami jest więc duża. Aby wyróżnić swój kosmetyk na tle innych, przedsiębiorstwa powinny zwrócić szczególną uwagę na jego prezentację wizualną. Muszą więc zadbać m.in. o estetyczną etykietę na produkt. Oprócz tego powinny pamiętać, aby umieścić na niej wszystkie ważne informacje.

Jakie informacje powinny znaleźć się na etykiecie kosmetyków?

Etykiety na opakowaniach produktów kosmetycznych spełniają bardzo ważną funkcję. Często to właśnie ich zadaniem jest przekazanie ważnych informacji na temat danego towaru potencjalnym konsumentom. Projektując etykiety na kosmetyki do wydruku, (https://unilogo-drukarnia.pl/dlaczego-firmy-kosmetyczne-uwielbiaja-nasze-etykiety) trzeba więc w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na to, aby znalazły się na nich wszystkie niezbędne elementy, które nie tylko mają znaczenie dla klientów, lecz także są wymagane przez prawo.
Zgodnie z regulacjami, na etykietach lub opakowaniach kosmetyków producenci powinni umieścić:

Na etykiecie mogą też znaleźć się oczywiście dodatkowe informacje. Wszystkie umieszczone na niej dane muszą być jednak jak najbardziej czytelne. Ważne jest też ich rozmieszczenie. Kupujący dany produkt klient powinien móc od razu znaleźć najważniejsze informacje na temat kosmetyku.

O czym pamiętać, tworząc ładną etykietę na produkty kosmetyczne?

Etykiety na kosmetyki, poza informowaniem, pełnią też funkcję marketingową. To właśnie one bardzo często przyciągają uwagę konsumentów. Niektórzy bowiem podczas zakupów kierują się pierwszym wrażeniem. Jeżeli jakieś opakowanie im się spodoba, istnieje o wiele większa szansa, że zdecydują się na zakup znajdującego się w nim produktu.

Etykiety na kosmetyki muszą więc być atrakcyjne wizualnie. Ważny jest ich kolor, użyta czcionka (zarówno jej rodzaj, jak i wielkość), a także elementy ozdobne. Istotne, aby taka nalepka odpowiednio eksponowała nazwę towaru. W oczy powinno też od razu rzucać się logo firmy. Nie można ponadto zapominać o oryginalnej grafice, która jest dostosowana do rodzaju produktu oraz do grupy docelowej, do której kierowany jest dany kosmetyk. Powinna być także spójna z ogólną prezentacją wizualną konkretnej firmy. Warto przy tym brać pod uwagę najnowsze trendy – dzięki temu łatwiej o zaciekawienie klientów.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version