Powstaje nowy peron i podziemny tunel

csm 1 Roboty przy zbrojeniu konstrukcji przejscia podziemnego na stacji Elk fot Andrzej Puzewicz PKP Polskie Linie Kolejowe SA be48eb1f37

zdj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ełk

Trwają intensywne prace przy budowie ełckiego fragmentu trasy Rail Baltica. Inwestycja dofinansowana ze środków unijnych będzie kosztować prawie 600 mln złotych. Jak zaawansowane są roboty na dworcu kolejowym w Ełku? Obecnie trwa budowa nowego peronu nr 3.

Jak informuje Radio 5 Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prefabrykowane ścianki wyznaczają już lokalizację nowego obiektu. Wszystkie trzy nowe perony zostaną zadaszone, podwyższone i poszerzone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

Obok peronów budowane jest również podziemne przejście dla pieszych o długości 110 metrów. Tunelem będzie można wygodnie dojść do pociągu, jak również na drugą stronę stacji, do osiedla Zatorze.
Nowe przejście będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, pojawią się tam windy.

Rozpoczęła się też budowa jednego z dwóch dwustumetrowych peronów na stacji Ełk-Szyba Wschód. Jak dodaje Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zwalniają tempa prace przy przebudowie stacji Ełk Towarowy. Obecnie postępują roboty przy wzmacnianiu podtorza i budowie nowych rozjazdów. Po modernizacji ta stacja będzie mogła przyjmować pociągi towarowe o długości 740 metrów.

Cała kolejowa inwestycja w Ełku ma zakończyć się pod koniec 2023 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Exit mobile version