Ełk
Trwają intensywne prace przy budowie ełckiego fragmentu trasy Rail Baltica. Inwestycja dofinansowana ze środków unijnych będzie kosztować prawie 600 mln złotych. Jak zaawansowane są roboty na dworcu kolejowym w Ełku? Obecnie trwa budowa nowego peronu nr 3.
Jak informuje Radio 5 Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prefabrykowane ścianki wyznaczają już lokalizację nowego obiektu. Wszystkie trzy nowe perony zostaną zadaszone, podwyższone i poszerzone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Obok peronów budowane jest również podziemne przejście dla pieszych o długości 110 metrów. Tunelem będzie można wygodnie dojść do pociągu, jak również na drugą stronę stacji, do osiedla Zatorze.
Nowe przejście będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, pojawią się tam windy.
Rozpoczęła się też budowa jednego z dwóch dwustumetrowych peronów na stacji Ełk-Szyba Wschód. Jak dodaje Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zwalniają tempa prace przy przebudowie stacji Ełk Towarowy. Obecnie postępują roboty przy wzmacnianiu podtorza i budowie nowych rozjazdów. Po modernizacji ta stacja będzie mogła przyjmować pociągi towarowe o długości 740 metrów.
Cała kolejowa inwestycja w Ełku ma zakończyć się pod koniec 2023 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.