Znamy już zwycięzców konkursu Radia 5 „Dzień Dziecka z Mlekpolem”.
Pod koniec maja rodzice przesyłali zdjęcia swoich dzieci z produktem SM „Mlekpol” i hasłem „Mlekpol – naturalnie dbamy o ludzi”. Później internauci, w SMS-owym głosowaniu, mogli wybrać najciekawsze fotografie.
1 czerwca na antenie Radia 5 odbył się finał konkursu. Pierwsze miejsce zdobyło zdjęcie pani Eweliny. Drugie miejsce przypadło pani Anecie, która okazała się również najaktywniejszym głosującym. Z kolei trzecie miejsce wywalczyła pani Monika.
Sponsorem wszystkich nagród była Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”. Przypomnijmy, że była to pierwsza taka akcja promocyjna tej firmy w naszym radiu. SM „Mlekpol” jest jednym z największych producentów mleka i wyrobów mleczarskich w Polsce oraz jednym z dwudziestu największych w Europie. W trakcie swojej trwającej ponad 40 lat historii Spółdzielnia stała się liderem w branży, dzięki zastosowaniu nowoczesnych procesów produkcyjnych z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki i technologii.
Początki historii Spółdzielni zaczynają się w Grajewie, w którym obecnie również znajduje się główna siedziba. Na tych terenach budowę Zakładu Mleczarskiego rozpoczęto w 1976 r., natomiast Spółdzielnię założono cztery lata później, a pierwsze grajewskie mleko do przerobu popłynęło w lipcu 1982 roku. SM „Mlekpol” ma ogromne poszanowanie dla tradycji wytwarzania żywności, czerpie z bogactwa regionów, a mleko pozyskuje od polskich rolników. W 2021 r. skupiono rekordowo ponad dwa miliardy litrów mleka, co daje ponad 5,5 miliona litrów dziennie.
Spółdzielnia ta jako pierwsza w Polsce wprowadziła na rynek mleko UHT (1995 r.) i w oparciu o nie rozwinęła produkcję szerokiej gamy artykułów mleczarskich. Stworzyła wiele silnych marek, które są bezkonkurencyjne na rynku polskim i cieszą się rosnącą popularnością wśród innych krajów na całym świecie. Najbardziej znaną marką jest Łaciate, która przez ponad 25 lat od momentu powstania zbudowała niezachwiane zaufanie wśród konsumentów. Za wyjątkowy i naturalny smak produktów, wytwarzanych wyłącznie z polskiego mleka, wysoko cenione są również inne marki, takie jak: Milko, Mazurski Smak, Rolmlecz, Maślanka Mrągowska i Białe.
Przyjęta strategia rynkowa, podnoszenie poziomu jakości w każdym obszarze działalności sprawiły, że Spółdzielnia wielokrotnie była nagradzana w prestiżowych ogólnopolskich konkursach, rankingach branżowych i konsumenckich. Powodem do dumy jest uzyskana przez SM „Mlekpol” Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP w kategorii „Narodowy Sukces” 2021. Kapituła konkursu doceniła wpływ Spółdzielni, zarządzanej przez Edmunda Borawskiego od momentu powstania, na rozwój polskiego mleczarstwa, a tym samym promocję regionów, w których zlokalizowane są zakłady produkcyjne.
Ubiegły rok był pełen sukcesów. Spółdzielnia otrzymała również tytuł Ekoinwestora Roku w branży mleczarskiej. Wyróżniono ecoinwestycję – Hybrydową Elektrociepłownię Zakładową w Mrągowie. Jej wdrożenie znacząco wpłynęło na oszczędności: zmniejszono zużycie paliw pierwotnych, obniżono emisję dwutlenku węgla i zużycie wody.
Natomiast nowoczesna inwestycja uruchomiona w 2020 r., czyli Innowacyjny Zakład Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie, została nagrodzona w konkursie na Innowacje Techniczne i Technologiczne w Mleczarstwie, podczas XIV Euroforum Polskiego Mleczarstwa. SM „Mlekpol” jest także laureatem „Nagrody Gospodarczej Żagle Warmii i Mazur”. Celem przyznawania tego wyróżnienia jest uhonorowanie firm z ugruntowaną pozycją na rynku, które znacząco przyczyniają się do rozwoju gospodarczego regionu i pozytywnie wpływają na funkcjonowanie lokalnej społeczności.
Jednak SM „Mlekpol” tworzą przede wszystkim ludzie, którzy stanowią jej największy kapitał, siłę i przyszłość. Do Spółdzielni należy blisko 9000 rolników oraz około trzech tysięcy osób zatrudnionych w 13-tu zakładach na terenie całej Polski. Nowoczesne systemy zarządzania zasobami ludzkimi, inwestycja w kadry i pozyskiwanie wyspecjalizowanych pracowników sprawiają, że zespół złożony jest z profesjonalistów, których cechuje zaangażowanie i pasja oraz bogate doświadczenie w branży. Swoją wiedzę z zakresu rolnictwa czerpią przede wszystkim z własnych doświadczeń – są bowiem mieszkańcami regionów, gdzie piękna tradycja mleczarstwa przekazywana jest z pokolenia na pokolenie.