Ełk
Po pandemii wracamy do normalności. Do normalności wracają również nasze plany wakacyjne. A jeżeli wakacje, to wycieczki. Te dalsze, ale też i bliskie. Wakacyjne wyjazdy odbywają się najczęściej za pośrednictwem biur podróży. Warto pamiętać, że podczas wykupywania wakacji i podczas pobytu chroni nas prawo.
Mówi Dariusz Dracewicz – powiatowy rzecznik konsumentów w Ełku.
Jeżeli mamy jakiekolwiek zastrzeżenia do organizacji wypoczynku, poziomu hotelu czy wyżywienia, zgłaszajmy nasze uwagi rezydentowi na miejscu.
Możemy ubiegać się o zwrot części poniesionych kosztów na wyjazd. W Polsce nie ma określonych prawem odliczeń za wakacyjne nieprawidłowości, jednak nie znaczy to, że jesteśmy bezbronni.
O zwrot części kosztów za niewłaściwe wykonanie usługi turystycznej powinniśmy się ubiegać zaraz po powrocie z wakacji.
Warto też pamiętać, że w Polsce prawo chroni klientów biur podróży przed ich bankructwem. Koszty ewentualnego powrotu z wyjazdu w takim wypadku pokrywa Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Pełna rozmowa z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów w Ełku: