Dyskutowali o przebiegu trasy kolejowej Rail Baltica przez Suwałki

tlo

UM Suwałki

Suwałki

Konsultacje społeczne dla mieszkańców Suwałk w sprawie przebiegu trasy kolejowej Rail Baltica przez teren miasta odbyły się we wtorek (6.12) w miejscowym Parku Naukowo – Technologicznym Polska-Wschód.

Obecne plany projektantów zakładają, że wszystkie skrzyżowania nowej linii kolejowej z drogami będą dwupoziomowe i bezkolizyjne. To bezpieczne rozwiązanie, bo składy będą rozwijać prędkość do 250 km/h poza Suwałkami i 120km/h na terenie miasta.

Projektanci odeszli od pomysłu budowy wiaduktów nad ulicami Wojska Polskiego i Raczkowskiej. Zamiast tego zaproponowano, aby samochody jeździły w tunelach poniżej torów. Takie tunele miałyby też powstać przy ulicy Sejneńskiej, Trasie Wschodniej oraz Północnej w kierunku Okuniowca i Nowej Wsi.

Stacja Suwałki ma pozostać w tym samym miejscu. W jej skład wejdą cztery perony wraz z przejściem podziemnym. Powstanie także nowa stacja pasażerska Suwałki – Południe. Zostanie ulokowana w pobliżu dawnego skrzyżowania Utraty z drogą do Płociczna, niedaleko powstającego marketu. Składać się będzie z dwóch peronów i wiaty. Niewykluczone, że powstanie tam także parking. Obecne plany zakładają również przeniesienie stacji towarowej z centrum na Papiernię. Powstaną tam nowe drogi dojazdowe, o których zwiększoną ilość apelował  podczas konsultacji Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk. Budynek zasilania stacji miałby stanąć na wysokości ulicy Sianożęć.

Ostateczny przebieg trasy nowej linii kolejowej przez Suwałki ma być znany do końca 2024 roku. Prace mają zostać ukończone nie później niż przed końcem 2028 roku.

Exit mobile version