Podał blik, bo chciał chronić swoje oszczędności

120 222083

KPP Augustów

Augustów

10 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Augustowa, który padł ofiarą oszustów.

Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że ktoś próbuje włamać się na jego konto bankowe. Mieszkaniec miasta bojąc się utraty oszczędności, zaczął współpracować z rzekomym konsultantem. Oszust polecił mężczyźnie, aby ten zalogował się na konto i podał kod BLIK. W ten sposób rzekomy pracownik banku miał trzykrotnie przelać oszczędności mężczyzny na bezpieczne konto.

W trakcie rozmowy oszust zapewnił 44-latka, że pieniądze wrócą na jego konto, tuż po tym jak osobiście przyjdzie do banku i podpisze aneks do nowego rachunku.

44-latek zorientował się, że padł ofiarą oszusta w chwili, gdy oszust się rozłączył, a on zadzwonił na prawdziwą infolinię banku. W efekcie mężczyzna stracił blisko 10 tysięcy złotych.

Exit mobile version