Jak radzić sobie z peakami sprzedażowymi? Fulfillment w InPost pomocą dla e-commerce

close up human hands sticking cartons 1

Close up of human hands sticking cartons

Okresy zwiększonej sprzedaży są z jednej strony wyczekiwane, a z drugiej najtrudniejsze dla branży e-commerce. W momentach takich jak przed Bożym Narodzeniem zapewnienie płynności procesu logistycznego staje się bardzo trudne. Jak zaradzić temu problemowi? Zobacz, w jaki sposób pomaga w tym usługa fulfillmentu w InPost.

Fulfillment – co to takiego?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością zorganizowania systemu wysyłania i odbioru towaru od producentów, jak i klientów. Wraz z rozwojem wirtualnego biznesu staje się to coraz trudniejsze. Zapewnienie wystarczająco dużej przestrzeni magazynowej, zatrudnienie dużej liczby osób w nich pracujących oraz kurierów dostarczających zamówienia przerasta możliwości niejednego przedsiębiorstwa. Rozwiązaniem jest fulfillment, czyli usługa polegająca na przekazaniu procesu logistycznego partnerowi biznesowemu. Firmą, którą warto wybrać do tego zadania, jest InPost.

Co przemawia za współpracą akurat z przedsiębiorstwem od urządzeń Paczkomat®? Między innymi właśnie one. Tysiące automatów ustawionych w całej Polsce umożliwiają klientom wygodny odbiór towaru o dowolnej porze dnia lub nocy. Taki model dostarczania przesyłek pozwala jednorazowo przewieźć ich więcej, niż ma to miejsce w przypadku dostarczania produktów do domu. Co więcej, dzięki bardzo krótkiemu cut-off time klient następnego dnia otrzymuje przesyłkę, jeśli zamówił ją dzień wcześniej do godziny 20:00. Wtedy klienci otrzymują swoje paczki szybciej, a to wpływa na pozytywne doświadczenie z dokonania zakupów w danym e-sklepie.

Jak fulfillment w InPost wspiera firmy w czasie peaku?

Satysfakcja klientów przekłada się na zwiększoną sprzedaż w sklepie internetowym, a przy tym nie jest jedyną korzyścią wynikającą z fulfillmentu w InPost. W okresie peaków sprzedażowych, szczególnie Bożego Narodzenia, problemem dla każdej firmy jest konieczność wygospodarowania miejsca do składowania zamówień. Ich znacznie zwiększona ilość często przekracza możliwości e-sklepu.

Dzięki współpracy z jednym z największych krajowych operatorów kurierskich przedsiębiorca zyskuje dostęp do 60 tys. m² powierzchni magazynowej. Rozlokowanie hal w różnych częściach Polski ułatwia dostarczenie zamówień z e-sklepu do firmy InPost, a stamtąd do klientów.

Czas wzmożonej sprzedaży nastręcza przedsiębiorcom także trudności związanych z samą obsługą zamówień. W miesiącach takich jak listopad i grudzień w wielu firmach po prostu brakuje rąk do pracy. Zatrudnianie dodatkowych osób tylko na ten moment jak najbardziej jest rozwiązaniem, ale dużo kosztuje.

W trakcie peaków po raz kolejny ujawnia się przewaga fulfillment w InPost nad działaniami na własną rękę. Stała, duża liczba pracowników zapewnia sprawną obsługę zamówień. W razie potrzeby czasowy angaż nowych ludzi również leży wyłącznie po stronie operatora kurierskiego. Co ważne, pracownicy magazynów InPost nie tylko sprawnie wyślą towar, ale wykonają to zgodnie z wytycznymi sklepu internetowego.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version