Kobieta uwierzyła oszustowi. Straciła 90 tysięcy złotych

uwaga dzwoni oszust Zbigniew O.

(Radio 5, zdj. ilustracyjne)

Suwałki

Ponad 90 tysięcy złotych straciła 32-letnia mieszkanka powiatu suwalskiego, oszukana przez rzekomego pracownika banku.

Kobieta za pomocą kodów BLIK, wypłaciła wszystkie pieniądze na konto złodzieja. Myślała, że w ten sposób zabezpieczy swoje oszczędności.

Do zdarzenia doszło w środę (17.05). Do 32-latki zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy dowiedziała się, że ktoś włamał się na jej konto i chce wziąć na nią kredyt.

Rzekomy pracownik banku, polecił kobiecie zalogować się do konta bankowego, aby uchronić się przed utratą oszczędności. Wówczas usłyszała, że zostanie przełączona do działu do walki z cyberprzestępczością. Kolejny rozmówca nakłonił kobietę, do wypełnia wniosku o kredyt.

Mieszkanka powiatu suwalskiego, chcąc zabezpieczyć swoje oszczędności, uwierzyła oszustom i wykonywała ich polecenia.

Kobieta pobrała 90 tysięcy złotych, a następnie wpłaciła je za pośrednictwem wpłatomatu na konto przestępców używając przy tym kodów BLIK podanych przez oszustów.

Policjanci apelują o ostrożność i rozsądek przy podejmowaniu decyzji i zobowiązań finansowych.

– Nigdy nie przekazujmy pieniędzy obcym osobom – mówi komisarz Eliza Sawko, oficer prasowy suwalskiej policji.

Exit mobile version