Suwałki
10 tysięcy złotych straciła 43-letnia suwalczanka oszukana metodą na link z płatnością.
Kobieta chciała sprzedać wózek dziecięcy. Już po kilku minutach, na jednym z komunikatorów, kobieta otrzymała wiadomość od zainteresowanej aukcją „kupującej”.
Ta poprosiła ją, aby dopełniła formalności i otworzyła link z przyjęciem płatności. Sprzedająca wybrała wówczas ikonę swojego banku, po czym wpisała login i hasło. Tym samym kobieta dała oszustom dostęp do swojego konta.
Chwilę po „transakcji” sprzedająca otrzymała z banku kilka wiadomości o płatności metodą Blik. Każdą z nich, niestety, potwierdziła.
43-latka zorientowała się, że doszło do oszustwa po rozmowie z pracownikiem banku w placówce. Wtedy dowiedziała się, że zamiast otrzymać wpłatę za sprzedany wózek, straciła prawie 10 tysięcy złotych.
Policja ostrzega, aby nigdy pod żadnym pozorem nie klikać w linki przesyłane od nieznajomych osób i nie instalować aplikacji przysłanych do nas z nieznanego źródła.