„Na szczęście politycy już nie opowiadają o przesmyku suwalskim”

354090462 608697654370696 4126273052178538825 n

Suwałki

Ponad 20 tysięcy osób odwiedziło w ubiegłym roku Centrum Informacji Turystycznej w Suwałkach. Goście chwalili przede wszystkim kuchnię Suwalszczyzny, a narzekali głównie na problemy z komunikacją, bo ci bez samochodu, nie mieli jak dojechać z Suwałk do wigierskiego klasztoru, czy odwiedzić Turtul.

Większość przybywało do regionu na 3-4 dni, czyli czas krótszy niż przed laty. Powodem było między innymi cięcie wakacyjnych kosztów.

To co szkodziło turystyce, to przedwyborcze odniesienia polityków do przesmyku suwalskiego, czyli w definicji wojskowych, obszaru Suwalszczyzny zagrożonego zbrojną agresją ze wschodu.

– Na szczęście teraz temat przesmyku nie jest podnoszony – mówił we wtorek (16.01) w Radiu 5 Karol Świerzbin, dyrektor Centrum Informacji Turystycznej w Suwałkach, który podsumowywał miniony, 2024 rok.

Nowy rok to opracowanie strategii promocji regionu. Karol Świerzbin celuje w narzędzia internetowe. Duże kampanie promocyjne będą, jeśli CIT pozyska środki zewnętrzne.


Audycja „Gość Radia 5” z udziałem Karola Świerzbina:

Exit mobile version