Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach jest najczęściej kojarzone z działalnością online. To właśnie w sieci reklamują się lokalne i ogólnopolskie biznesy, zapewniając o najlepszej ofercie. Czy wizytówki należy zatem traktować jako przeżytek? Ani trochę! Wykorzystaj ich potencjał i powiększ grono swoich kontrahentów.
Osobista reklama – długotrwały efekt
Trudno oprzeć się wrażeniu, że w sieci niemal każdy pozostaje anonimowy. To dotyczy również przedsiębiorstw, które wydają tysiące złotych na reklamę online. Tymczasem najbardziej skuteczny marketing to taki, który pozwala nawiązać bezpośrednie relacje. Jednym z najczęściej używanych narzędzi jest wizytówka.
Ten mały niepozorny kartonik ma ogromną moc w osobistych kontaktach. Głęboko zapada w pamięci odbiorcy i nawet jeśli ten schowa go do kieszeni lub portfela, z pewnością przypomni sobie o nim w kluczowym momencie. Wizytówki podbijają znaczenie firmowych spotkań. Jeśli w Twojej branży kluczem dla rozwoju firmy są targi, konferencje i spotkania twarzą w twarz, dzięki wizytówkom nie pozostaniesz anonimowy.
Jak wygląda idealna wizytówka we współczesnym biznesie?
Dziś odchodzi się od klasycznego wyglądu wizytówek. Standardowy biały kartonik nie wzbudza już zainteresowania ani też nie spełnia swojej podstawowej funkcji. Wraz z rozwojem nowoczesnej technologii pojawiło się mnóstwo możliwości, które pozwalają na wzbogacenie przeciętnej wizytówki. Teraz możesz zrealizować własny projekt, którego efektem będzie przykuwająca wzrok, niebanalna grafika. O czym możesz zdecydować?
- rozmiar – w Polsce dominują dwa rozmiary wizytówek – standardowy i najczęściej spotykany to 90 × 50 mm, a także europejski, typowy dla krajów zachodnich 85 × 55 mm. Z uwagi na powszechne zjawisko globalizacji warto przemyśleć inwestycję pod kątem współpracy z takimi krajami Niemcy, Austria czy Francja. Jeśli prowadzisz biznes z przedsiębiorcami z tych krajów, najlepszym wyborem będą wizytówki euro.
- sposób zadruku – orientacja pionowa czy pozioma? Jednostronnie czy dwustronnie? Przedsiębiorcy stosują mnóstwo trików na to, by wyróżnić swoją wizytówkę wśród innych. Jednym z nich jest właśnie sposób zadruku.
- uszlachetnienie – klasyczny kartonik prezentuje się elegancko, jeśli zdecydujesz się na dodatek w formie laminatu. W Voogo masz opcję w błysku i w macie, co niewątpliwie wpłynie na to, jak postrzegają Cię inni.
- personalizacja – chcesz samodzielnie zaprojektować swoją wizytówkę? Na naszej stronie znajdziesz kreator online, a w nim setki gotowych szablonów. Możesz je modyfikować w zależności od potrzeb, aż do uzyskania zadowalających rezultatów.
- usprawnienia – nowoczesny biznes łączy klasyczne rozwiązania z innowacją. Możesz umieścić na swojej wizytówce kod QR, dzięki któremu dane Twojej firmy zostaną automatycznie zapisane w kontaktach w telefonie klienta.
Jeśli myślisz, że skuteczny marketing może być prowadzony bez wizytówek, jesteś w błędzie. Nawet mała firma powinna zainwestować w pakiet, dzięki któremu da się poznać jako rzetelny gracz w biznesowym środowisku. Nie bez znaczenia jest tu szybkość realizacji usługi. Skoro biznes nie może istnieć bez profesjonalnych wizytówek, musisz je mieć tu i teraz. W Voogo drukujemy wizytówki w 24 h bez względu na to, jak skomplikowany będzie Twój projekt.
Wizytówki we współczesnym biznesie
To, że warto mieć przy sobie komplet wizytówek, jest kwestią bezsprzeczną. Nowoczesny przedsiębiorca stara się być zawsze o krok przed konkurencją. Myśli i postępuje zgodnie z założeniami, aby klient zdecydował się skorzystać właśnie z jego oferty.
Jak się dziś posługiwać wizytówkami? Jednym z ważniejszych elementów strategii biznesowej jest ich rozmieszczenie. Aby trafić z ofertą do odbiorcy, należy zareklamować się w widoczny, ale nienachalny sposób. Wizytówki są idealnym narzędziem – warto je zostawić w zaprzyjaźnionych punktach sprzedaży oraz miejscach, gdzie istnieje duża szansa na pozyskanie nowych odbiorców. Biura, recepcje, agencje pośrednictwa pracy, biura podróży – wszędzie tam, gdzie można zastosować regułę „zasiania ziarna”.
Artykuł sponsorowany