Promocja lokalu gastronomicznego to w dzisiejszych czasach duże wyzwanie. Konkurencja w branży jest ogromna, dlatego musimy skrupulatnie planować działania marketingowe. Przemyślana strategia połączona z ciekawymi rozwiązaniami wdrażanymi w restauracji są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. W jaki sposób powinniśmy promować swój lokal gastronomiczny, aby przyciągnąć uwagę gości?
Spis treści:
1. Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?
2. W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?
a. Określ grupę docelową
b. Załóż stronę WWW
c. Zadbaj o media społecznościowe
3. Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?
Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?
Działania marketingowe odgrywają istotną rolę w prowadzeniu biznesu gastronomicznego z wielu ważnych powodów. Przede wszystkim za pomocą skutecznej promocji i reklamie restauracja ma szansę dotrzeć do nowych klientów. Zyskuje również możliwość zbudowania grupy stałych gości, którzy cyklicznie będą korzystać z oferty lokalu. Dzięki marketingowi w gastronomii restaurator może umocnić pozycję lokalu na rynku i wpłynąć na poprawę jego wizerunku.
Takie działania przekładają się na zyski. Im więcej gości przyciągniemy do restauracji, tym większe będą zyski ze sprzedaży dań na miejscu oraz na wynos.
W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?
Sposób komunikacji jest niezwykle ważny dla marketingu w gastronomii. Musi być dopasowany grupy odbiorców (typu klienta) danego lokalu. Powinniśmy również dokładnie przeanalizować działania naszej konkurencji na rynku, a także sprawdzić szanse, zagrożenia, mocne oraz słabe strony naszego lokalu (pomocne jest przeprowadzenie analizy SWOT).
Nie można też pominąć wykonania biznesplanu. Powinien on uwzględniać budżet, cele i rodzaje działań w ramach marketingu.
Do promowania lokalu możemy wykorzystać media społecznościowe, płatne kampanie marketingowe w wyszukiwarce Google lub współpracę ze znanymi i lubianymi osobami.
Działania marketingowe dla lokalu możemy prowadzić samodzielnie lub powierzyć je specjalistom z Restaumatic. Firma oferuje sprawdzone rozwiązania i narzędzia, dzięki którym restauracja ma szansę zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów. W ramach takiej współpracy specjaliści z Restaumatic mogą m.in.:
- stworzyć skuteczną reklamę lokalu w wyszukiwarce internetowej Google lub na platformach mediów społecznościowych, która przekieruje ruch na stronę www restauracji i zwiększy sprzedaży,
- przygotować kampanię SMS kierowaną do stałych klientów,
- zadbać o wizerunek lokalu w social mediach,
- przygotować indywidualny szablon mailingu do klientów restauracji.
Współpracując z Restaumatic restaurator może również korzystać z profesjonalnych narzędzi marketingowych np. moduł SMS czy Kupony Promocyjne, dzięki którym zachęci gości do skorzystania z oferty lokalu.
Określ grupę docelową
W trakcie ustalania grupy docelowej naszego lokalu bierzemy pod uwagę m.in.: ich wiek, status społeczny, zarobki, indywidualne potrzeby i preferencje dotyczące dań serwowanych w restauracji.
Jeśli chcemy, aby klientami naszego restauracji były głównie rodziny z dziećmi, to powinniśmy regularnie informować gości o organizowanych wydarzeniach dla dzieci, specjalnym menu czy promocjach, które mogą ich zainteresować.
Załóż stronę WWW
Strona internetowa restauracji stanowi jej wizytówkę. Dzięki niej lokal ma szansę przyciągnąć grono klientów korzystających z Internetu, reklamować swoją ofertę i zbudować wizerunek w sieci. To świetne miejsce dla promowania usług, oferowania promocji i rabatów oraz informowania o wydarzeniach specjalnych czy nowościach w menu.
Dzięki stronie internetowej klienci mogą zamawiać jedzenie online (np. poprzez system zamówień online od Restaumatic). Takie rozwiązanie umożliwia dotarcie do większej liczby konsumentów, co przełoży się na wzrost zamówień i zwiększenie przychodów.
Zadbaj o media społecznościowe
Obecność w mediach społecznościowych pozwala restauracji przyciągnąć uwagę szerokiego grona klientów, korzystających z platform takich jak np. Facebook czy Instagram. Regularne publikowanie treści wpływają na zwiększenie widoczność lokalu w sieci, przyciągają uwagę użytkowników i budują grupę lojalnych klientów.
Lokal może wykorzystać media społecznościowe do promowania swojej oferty czy przekazywania informacji o aktualnych promocjach lub atrakcyjnych zmianach w menu.
Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?
Dobrze zaplanowane działania marketingowe przekładają się na zyski lokalu. Powinniśmy w nich uwzględnić m.in.: określenie grupy docelowej lokalu, reklamę i promocję oraz przemyślany biznesplan. Skuteczna strategia marketingowa może pomóc restauracji pozyskać nowych klientów i osiągnąć sukces na rynku.
Artykuł sponsorowany