Skuteczne zarządzanie pracownikami w sklepie i magazynie

zarzadzanie pracownikami sklepu i magazynu

Rola lidera jest jedną z najtrudniejszych ról, z jakimi musi zmierzyć się właściciel firmy. Zarządzanie pracownikami sklepu i magazynu wymaga m.in. jasnego określenia celu i otwartej komunikacji. Sprawdź, jak robić to skutecznie już od samego początku, czyli od etapu rekrutacji pracowników.

Efektywna rekrutacja pracowników sklepu i magazynu

Nawet najlepsze zarządzanie pracownikami nie przyniesie spodziewanego rezultatu, jeśli zatrudnione osoby nie wykażą woli współpracy. Dlatego tak ważnym etapem jest sama rekrutacja. Na początku ustal, co możesz zaoferować przyszłemu pracownikowi sklepu czy magazynu. Sprawdź, ile pracodawca płaci za pracownika i na jakich warunkach możesz zatrudnić nową osobę.

Kilka umiejętnie zadanych pytań podczas rozmowy o pracę pozwoli wybadać motywację kandydata i jego chęć do pracy. Aby uniknąć wysokiej rotacji, zadbaj o optymalne warunki. Obejmują one nie tylko godziwą pensję, ale też rodzaj umowy, benefity pozapłacowe czy atmosferę w zespole.

Zapewnienie optymalnych warunków

Przepisy BHP wyznaczają jasne zasady pracy w sklepie i na magazynie. To m.in. minimalna i maksymalna temperatura w pracy. O ile jednak w sklepie zapewnienie odpowiednich warunków jest podyktowane nie tylko komfortem pracowników, ale też zadowoleniem klientów, o tyle w magazynie może być różnie. Pamiętaj, że zgodnie z przepisami nawet zimą temperatura nie powinna w takim pomieszczeniu spaść poniżej 14 st. C. Latem natomiast nie może być wyższa niż 28 st. C.

Zarządzanie pracownikami – zacznij od podstaw

Najważniejsze w zarządzaniu pracownikami sklepu i magazynu jest wyznaczanie celów. Powinny być proste i jasne. Upewnij się, że każda z zatrudnionych osób rozumie i uznaje swoją rolę. Plan pracy musi być na tyle nieskomplikowany, by w razie trudności można było szybko dostosować go do nowych okoliczności.

Pamiętaj, że najlepsze są małe cele. Dzięki temu pracownicy mogą często świętować małe zwycięstwa, a to tylko mobilizuje ich do dalszej pracy!

Nigdy też nie zapominaj o docenianiu pracowników. Wdzięczność nie zawsze przybiera formę podwyżki. Czasem wystarczy zwykłe „Dziękuję” lub pochwała za dobre wykonanie zadania. Wbrew niektórym opiniom, to wcale nie „rozleniwi” pracownika. Przeciwnie – zmotywuje go do efektywniejszej pracy.

Rola otwartego lidera

Lider, czyli np. kierownik lub manager sklepu, powinien być przystępny i otwarty. Jeśli pracownicy obawiają się zadawać pytania, nawet jeśli nie do końca rozumieją wyznaczonych im zadań, prawdopodobnie musisz coś zmienić w swoim podejściu.

Zamiast krytykować – rozmawiaj. Wydawaj polecenia z szacunkiem. O ile to możliwe, każdego dnia organizuj krótkie spotkania zespołu, podczas których pracownicy będą mogli podzielić się sukcesami, trudnościami i wątpliwościami. Uważnie słuchaj. Uwzględniaj zdanie i postulaty zatrudnionych osób.

Pamiętaj o dobrym zarządzaniu sklepem

Zarządzanie pracownikami to jedno, nie można jednak zapominać o odpowiednim zarządzaniu towarem w sklepie i na magazynie. Bardzo pomocna w tym względzie okaże się analiza abc, czyli wprowadzenie porządku w organizowaniu zasobów, logistyki i czasu prący.

Jasne wytyczne dotyczące zarządzania towarami w sklepie i na magazynie znacznie ułatwiają pracę. Dzięki nim zatrudnione osoby wykonują swoje zadania szybciej i efektywniej. Wszystkie te czynniki zarazem: wyznaczanie celów, umiejętne kierownictwo i optymalne zarządzanie towarami przyczynią się do skutecznego zarządzania sklepem i magazynem!

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version