Domena dla strony internetowej – jak wybrać najlepszą opcję?

pexels markusspiske 1972464

Uruchomienie strony www dla firmy to często spore wyzwanie. W trakcie planowania takiego przedsięwzięcia musisz nie tylko ustalić poziom szczegółowości projektu, ale także znaleźć specjalistów, którzy zajmą się stworzeniem, wdrożeniem i optymalizacją serwisu. Istotna jest także domena, a więcej na ten temat dowiesz się z poniższego poradnika.

Funkcjonalna strona internetowa dla biznesu to w dzisiejszych czasach podstawa, aby mieć możliwość rozwoju, ekspansji rynkowej i skutecznej sprzedaży usług oraz produktów. Sprawne działanie witryny www w dużej mierze uzależnione jest od tego, jak szybki jest serwer www oraz domena, na której jest dostępny serwis.

Dlaczego warto dobrze dobrać nazwę domeny dla strony firmowej?

Zasada jest prosta. Najważniejsze to wybrać taką nazwę domeny, która będzie: krótka, pozbawiona znaków specjalnych oraz spójna z marką. Takie nazwy są łatwiejsze do zapamiętania, a także wyżej klasyfikowane przez przeglądarki internetowe.

A zatem, jeśli chcesz skutecznie promować swój biznes w internecie, zadbaj o to, aby domena dla firmowej strony była prosta, czytelna i łatwa do wprowadzenia na pasku wyszukiwania.

Im lepiej dopasujesz nazwę domeny (otwieranej strony www) do profilu swojej działalności, tym szybciej uda Ci się wypromować produkty i usługi.

Na co zwrócić uwagę wybierając domenę dla biznesowej strony www?

Zanim wybierzesz konkretny typ domeny dla swojej strony internetowej,
dokładnie przeanalizuj takie parametry jak:

To trzy istotne czynniki, które pomogą Ci wybrać domenę dopasowaną do swojego biznesu. Sytuacja wygląda podobnie, kiedy w grę wchodzi hosting stron internetowych.

W tym przypadku liczy się nie tylko atrakcyjna cena, ale także funkcjonalność i personalizacja. Im więcej udogodnień masz po wykupieniu domeny, tym lepiej.

Kiedy wybierasz domenę dla swojego biznesu, ustal też: dostępność, historię domeny, jeśli była wcześniej użytkowana, stosowane zabezpieczenia.

Domena dla firmowej strony a słowa kluczowe

Choć zdania są podzielone, warto w miarę możliwości wplatać razy kluczowe w nazwę domeny. Kiedy nie ma takiej opcji, najlepiej, aby adres www pokrywał się z nazwą przedsiębiorstwa. Włącznie słów kluczowych w nazwę domeny pozwala na zachowanie balansu pomiędzy działaniami SEO a brandingiem w sieci.

A zatem pamiętaj, że nazwa strony www powinna być naturalna, przystępna do odczytu przez użytkownika oraz możliwie jak najkrótsza.

Jak wymyślić nazwę domeny biznesowej?

Wbrew pozorom to najprzyjemniejsze zadanie podczas poszukiwania idealnej domeny
dla swojego biznesu. Możesz w tym celu wykorzystać narzędzia AI, a także kierować się nazwą prowadzonej działalności.

Im mocniej zespolisz nazwę firmy z nazwą domeny, tym lepiej. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej trafią na usługi i towary, które mogą ich zainteresować. Co ciekawe, pierwszy rok wykupienia domeny np. z rozszerzeniem „.pl” to wydatek nawet od złotówki miesięcznie.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version