Posłuchał „pracownika banku” i stracił 94 tysiące złotych

OPISYWAC zdj. ilustracyjne

zdj. ilustracyjne

Ełk

Do mieszkańca powiatu ełckiego zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku z wydziału bezpieczeństwa. Przekonywała mężczyznę, że doszło do wycieku danych z jego konta. To była skomplikowana historia. Puenta jednak była taka, że poleciła mężczyźnie wypłacenie pieniędzy i nakłoniła go do zaciągnięcia kredytu, co miało zagwarantować bezpieczeństwo jego finansów.

Następnie przekonała go, aby wypłacił wszystkie pieniądze i jak najszybciej wpłacił je do wpłatomatu z wykorzystaniem kodu BLIK. Wmówiła mu także, że pracownicy jego banku są nieuczciwi. Dopiero po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak i w rzeczywistości przekazał pieniądze oszustom. Stracił 94 tysiące złotych.

Policjanci ostrzegają- cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichkolwiek pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i skłonić do zachowania szczególnej ostrożności.

 

Exit mobile version