Dębica Frigo 2 205/55r16- idealne opony na zimę w InterCars

glowne

Opony są kluczowym elementem każdego pojazdu, który wpływa na bezpieczeństwo, komfort jazdy i efektywność paliwową. Wybór odpowiednich opon jest niezwykle istotny, gdyż wpływa na przyczepność, stabilność i zachowanie samochodu w różnych warunkach drogowych. Od rozmiaru i rodzaju bieżnika, po specjalistyczne technologie zastosowane w oponach, każdy detal ma znaczenie dla zapewnienia optymalnych osiągów i bezpieczeństwa na drodze.

Kiedy wymienić opony na zimowe?

Wymiana opon na zimowe jest kluczowym elementem przygotowań do sezonu zimowego i powinna być przeprowadzona, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7°C. Opony zimowe są zaprojektowane z myślą o lepszej przyczepności i krótszej drodze hamowania w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie. W Polsce zazwyczaj zaleca się dokonanie wymiany na przełomie października i listopada, aby być przygotowanym na pierwsze mrozy i opady śniegu. Warto również pamiętać, że w niektórych krajach wymiana opon na zimowe jest obowiązkowa, a brak ich posiadania może skutkować mandatami. Odpowiednia i terminowa wymiana opon zwiększa bezpieczeństwo jazdy oraz komfort prowadzenia pojazdu w trudnych, zimowych warunkach.

Jak oznaczone są opony?

Opony samochodowe są oznaczane za pomocą różnych symboli i liczb, które dostarczają kluczowych informacji o ich specyfikacji i przeznaczeniu. Rozmiar opony jest zazwyczaj zapisany w formacie, np. 205/55 R16 91H, gdzie 205 to szerokość opony w milimetrach, 55 oznacza profil opony, czyli stosunek wysokości boku do jej szerokości, R wskazuje na konstrukcję radialną, 16 to średnica felgi w calach, 91 to indeks nośności, a H to indeks prędkości. Data produkcji znajduje się w formacie czterocyfrowym, np. 2220, co oznacza tydzień i rok produkcji. Dodatkowo, opony mogą mieć oznaczenia homologacyjne, takie jak symbol E z numerem, potwierdzający zgodność z normami bezpieczeństwa. Opony zimowe i całoroczne często mają oznaczenie M+S (Mud and Snow) oraz piktogram trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu (3PMSF), co wskazuje ich przystosowanie do jazdy w trudnych warunkach zimowych. Inne oznaczenia, takie jak XL (Extra Load) dla opon wzmacnianych czy RF (Run Flat) dla opon umożliwiających jazdę po przebiciu, dodatkowo precyzują ich właściwości. Te informacje pomagają kierowcom w doborze odpowiednich opon, zapewniając bezpieczeństwo i optymalne osiągi na drodze.

Opony do jazdy po mokrej nawierzchni

Opony przeznaczone do jazdy po mokrej nawierzchni posiadają głębszy i bardziej agresywny wzór bieżnika, który efektywnie odprowadza wodę spod opony. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności na skutek tworzącej się warstwy wody między oponą a jezdnią. Są wyposażone w liczne lamele (cienkie nacięcia w bieżniku) oraz rowki, które poprawiają przyczepność na śliskiej powierzchni. Lamele pomagają w „wgryzaniu się” w mokrą nawierzchnię, a rowki bieżnika minimalizują zjawisko aquaplanningu i zapewniają skuteczne odprowadzanie wody. Opony do mokrej nawierzchni często mają specjalną mieszankę gumową, która utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach i wilgotnych warunkach, co przekłada się na lepszą przyczepność. Współczesne opony mogą mieć dodatkowe technologie, takie jak asymetryczny wzór bieżnika, który różni się w zależności od strony opony, co poprawia stabilność w zakrętach i na prostych odcinkach.

Jakie opony do jazdy po śniegu?

Do jazdy po śniegu najlepsze są opony zimowe, które zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyczepności i bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Opony te charakteryzują się specjalnie zaprojektowanym bieżnikiem, który ma głębokie rowki i lamelki, skutecznie „wgryzające się” w śnieg i zapewniające lepszą trakcję. Dzięki zastosowaniu miękkiej mieszanki gumowej, opony zimowe utrzymują elastyczność i przyczepność w niskich temperaturach. Dodatkowo, wiele modeli posiada certyfikaty takie jak 3PMSF (trzy szczyty górskie z płatkiem śniegu), które potwierdzają ich skuteczność w trudnych warunkach zimowych. Wybierając opony do jazdy po śniegu, warto zwrócić uwagę na ich zdolność do efektywnego odprowadzania wody i błota spod opony oraz na oznaczenia gwarantujące wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo. Najczęściej wybierane są opony zimowe 205/55r16.

Dębica Frigo 2 205 55r16

Opony Dębica Frigo 2 205/55r16 to model zimowy, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy w trudnych warunkach zimowych. Posiadają bieżnik o głębokich rowkach i szerokich kanałach, dzięki czemu woda i błoto pośniegowe są skutecznie odprowadzane spod opony. Zmniejszone zostaje ryzyko aquaplaningu, a  przyczepność na śniegu i lodzie poprawia się. Opony są wyposażone w liczne lamele, które poprawiają trakcję na śliskich nawierzchniach. Lamele „wgryzają się” w śnieg i lód, co zwiększa przyczepność i stabilność podczas jazdy. Im większa ilość lameli bieżnika, tym bezpieczeństwo jazdy większe. Opony Dębica idealnie dopasowują się do niskich temperatur występujących w Polsce zimą. Zastosowana mieszanka gumowa gwarantuje polepszenie przyczepności w stosunku do innych opon z tej samej półki cenowej, a szybkie odprowadzanie wody zapewnia komfortową jazdę zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.

Do jazdy w trudnych, zimowych warunkach świetnie sprawdzą się opony zimowe Inter Cars. Dostępne w wielu rozmiarach, spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version