Praca w międzynarodowej firmie to doskonała okazja do rozwoju – nie tylko zawodowego. Warto jednak odpowiednio się do niej przygotować, aby uniknąć niechcianych nieporozumień czy trudności z dopasowaniem się do etykiety biznesowej danego kraju. O czym szczególnie należy pamiętać przed rozpoczęciem pracy w globalnym przedsiębiorstwie?
- Zanim podejmiesz zatrudnienie w międzynarodowej firmie, zastanów się, czy Twoje umiejętności językowe pozwalają Ci na swobodną komunikację w danej branży.
- Ważne również, abyś poznał bliżej samo przedsiębiorstwo – jego misję, wartości czy historię – oraz etykietę biznesową danego kraju.
- Równie istotna jest znajomość aktualnych branżowych trendów za granicą.
- Nie zapomnij ponadto o przygotowaniu do samej rozmowy kwalifikacyjnej w obcym języku.
Sprawdź swoje umiejętności językowe
Zanim rozpoczniesz pracę w międzynarodowej firmie, upewnij się, że Twoje umiejętności językowe pozwalają Ci na swobodną wymianę informacji ze współpracownikami i klientami oraz realizację kluczowych obowiązków. Jeżeli potrzebujesz jeszcze pewnego doszkolenia, rozważ uczestnictwo w kursie językowym lub kilku zajęciach z native speakerem.
Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej w obcym języku
Rozmowy kwalifikacyjne w międzynarodowych przedsiębiorstwach bardzo często odbywają się częściowo lub w całości w obcym języku. Jeżeli więc aplikujesz na stanowisko, na którym będziesz posługiwał się np. angielskim, najprawdopodobniej usłyszysz pytania właśnie w tym języku. Przed planowanym spotkaniem rekrutacyjnym przećwicz więc najpopularniejsze pytania i odpowiedzi po angielsku, a udasz się na nie z dużo większym spokojem i pewnością siebie.
Szukasz pracy w Kaliszu? Atrakcyjne ogłoszenia znajdziesz online.
Poznaj bliżej etykietę biznesową danego kraju
Przygotowując się do pracy w firmie międzynarodowej, postaraj się też zgłębić etykietę biznesową danego państwa. To zbiór kulturowo akceptowalnych zachowań, norm społecznych i reguł, jakie obowiązują w danym kraju w odniesieniu do biznesu – np. zwyczaje związane z biznesowym ubiorem czy komunikacją. Znajomość różnic kulturowych może się okazać bardzo istotna np. podczas rozmów z przełożonymi i współpracownikami czy przyszłych wyjazdów służbowych. Dzięki niej unikniesz niechcianych gaf w trakcie kontaktów z zagranicznymi partnerami i szybciej odnajdziesz się w globalnym teamie. Zgłębiając etykietę biznesową, skup się również na podejściu do hierarchii czy różnicach w sposobach zarządzania.
Zbadaj samą firmę
Decydując się na pracę w międzynarodowym przedsiębiorstwie, nie zapomnij też zbadać lepiej jego historii, misji oraz kultury organizacyjnej. Dzięki temu upewnisz się, że jego kluczowe wartości i styl działania są spójne z Twoimi, a to ułatwi Ci podjęcie decyzji o wyborze tej właśnie firmy. Czytając o danej organizacji, zwróć uwagę także na jej reputację i opinie na jej temat. Pomocne może być ponadto zbadanie samej branży w danym kraju.
Bez względu na to, czy szukasz pracy w Redzie, czy w stolicy, zawsze korzystaj z internetowych portali rekrutacyjnych – to prawdziwa kopalnia ogłoszeń.
Bądź na bieżąco z międzynarodowymi trendami
Praca w firmach działających na międzynarodową skalę wymaga też bycia na bieżąco z globalnymi trendami w danej branży – mogą one różnić się od tych charakterystycznych dla ojczystego kraju. Ważne zatem, abyś regularnie śledził zagraniczne media, sprawdzał zmiany związane z obszarem Twojej działalności w danym kraju i rozumiał podstawy geopolityki.
Zadbaj o networking
Jeszcze zanim aplikujesz do międzynarodowego przedsiębiorstwa, skup się na networkingu, czyli budowaniu i podtrzymywaniu kontaktów z osobami z tej samej branży, działającymi w różnych częściach świata. Takie relacje mogą skutecznie pomóc Ci w rozwoju zawodowym – a umiejętność ich kształtowania przydaje się później w kontaktach z międzynarodowymi partnerami oraz współpracownikami.
Poszukując nowej pracy w Ozorkowie, skup się szczególnie na ofertach zatrudnienia w Internecie.
Podsumowanie
Decydując się na pracę w międzynarodowej firmie, warto właściwie się do niej przygotować. Pozwoli to uniknąć ewentualnych nieporozumień i problemów z samym dopasowaniem do danego środowiska czy etykiety biznesowej danego państwa. Przede wszystkim, należy obiektywnie ocenić swoje umiejętności językowe, a w razie potrzeby zadbać o doszkolenie. To ważne, aby pozwalały one na w pełni swobodną pracę i komunikację z zespołem czy klientami. Równie istotna jest znajomość samego przedsiębiorstwa, etykiety biznesowej danego kraju czy panujących w nim branżowych trendów. Aby dodatkowo ułatwić sobie pierwsze spotkanie z rekruterem, warto przygotować się też do samej rozmowy kwalifikacyjnej w obcym języku – np. ćwicząc odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Artykuł sponsorowany
