Augustów
Po dziesięciu latach Augustów odświeża swoje logo. Zmianom podlega jedynie logotyp, natomiast herb, pozostaje bez zmian. Jak informuje magistrat to lifting, nie rewolucja – zmiany, które porządkują, upraszczają i ułatwiają dbałość wizerunek miasta.
Jak czytamy w komunikacie, w nowym projekcie logo herb zajmuje bardziej wyeksponowane miejsce niż wcześniej. Został powiększony, co poprawiło jego czytelność i estetykę. Zrezygnowano z wersji kolorowej na rzecz monochromatycznej – po to, by zachować jego godność i zapewnić lepszą widoczność w każdej skali i formie użycia. W całości logo do tej pory występowało aż 11 kolorów. Teraz będzie ich 5, co ułatwia uzyskanie spójności komunikacyjnej.
– Po pierwsze, mimo sugestii komisji heraldycznej, pozostawiamy nasz herb bez żadnych zmian. Jest on swoistym dziedzictwem Augustowa i jego mieszkańców. Burmistrz nie przyjął sugestii komisji, aby wprowadzać w nim zmiany. Bronimy obecnego kształtu herbu, który jest uświęcony wieloletnią tradycją. Natomiast logotyp unowocześniamy, bo 10 lat praktyki jego stosowania pozwoliło wyciągnąć kilka praktycznych wniosków. Główny cel modyfikacji, to otwarcie możliwości stworzenia szerszego systemu komunikacji wizualnej, który obejmie miejskie jednostki i instytucje – mówi Filip Chodkiewicz, zastępca burmistrza Augustowa.
