Kiedy i dlaczego warto wprowadzić do magazynu autonomiczny wózek widłowy?

Autonomiczny wózek widłowy w magazynie

Autonomiczny wózek widłowy może znacznie ułatwić transport w magazynie lub zakładzie przemysłowym. Aby jednak tak się stało, musi być odpowiednio dopasowany do specyfiki działalności danej firmy. Kiedy taki sprzęt to dobry wybór? Jakie są zalety autonomicznych wózków widłowych?

Kiedy warto zainwestować w autonomiczny wózek widłowy?

Autonomiczny wózek widłowy sprawdzi się jedynie w konkretnych okolicznościach. Na taki sprzęt warto zdecydować się w sytuacji, gdy:

Autonomiczny wózek widłowy w nowoczesnej firmie

Autonomiczny wózek widłowy to dobry wybór również do firmy, która stawia na nowoczesne rozwiązania. Taki sprzęt można skonfigurować z systemem WMS, ERP czy MES, co zapewnia bieżący wgląd w przepływ materiałów. Co więcej, taka integracja pozwala na raportowanie wykonywanych operacji i zmianę statusów zadań w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie ułatwia zarządzanie firmą i daje dostęp do cennych danych, które są potrzebne do optymalizacji działania przedsiębiorstwa.

Autonomiczne wózki widłowe można zintegrować też z wieloma innymi automatycznymi urządzeniami i konstrukcjami, jak np. regały. Pozwala to na stworzenie bezobsługowego i niezwykle wydajnego systemu, co jest bardzo korzystne zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach – tłumaczy specjalista z firmy Jungheinrich oferującej m.in. autonomiczne wózki widłowe.

Dlaczego warto zdecydować się na autonomiczny wózek widłowy?

Inwestycja w autonomiczny wózek widłowy niesie za sobą wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:

Autonomiczne wózki transportowe mogą znacznie zwiększyć wydajność pracy w przedsiębiorstwie, przewożąc większą liczbę palet w tym samym czasie. Co więcej, dzięki nim można zoptymalizować wykorzystanie zasobów ludzkich, kierując pracowników tam, gdzie są bardziej potrzebni.

Kiedy autonomiczny wózek widłowy się nie sprawdzi?

Mimo że autonomiczne wózki widłowe potrafią znacznie zwiększyć wydajność pracy w magazynie lub zakładzie produkcyjnym, to nie są to pojazdy uniwersalne. Taki sprzęt nie sprawdzi się m.in. w miejscach, których układ jest zmienny i konieczna jest częsta przebudowa stref lub tras. Zwykle nie jest też potrzebny w małych przedsiębiorstwach, choć nie oznacza to, że nie da się go tam wdrożyć. W niewielkich firmach koszt inwestycji zwraca się jednak dość wolno, a efekty nie są tak zauważalne, jak w dużych przedsiębiorstwach.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version