kraj
NFZ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, którzy w weekendy czy w godzinach nocnych nie mogą skontaktować się z lekarzem rodzinnym.
Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 będzie można uzyskać poradę medyczną lub otrzymać e-receptę czy e-zwolnienie. Po drugiej stronie słuchawki dyżurować będą lekarze, pielęgniarki i położne.
Magdalena Mil, rzecznik prasowy Narodowego Funduszu Zdrowia na Warmii i Mazurach wyjaśnia, że w tygodniu platforma dostępna będzie w godzinach nocnych, a w weekendy i święta – całodobowo.
Teleporady udzielane są w językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Co ważne, platforma jest też dostosowana do osób niesłyszących.
Co w przypadku, gdy stan pacjenta będzie na tyle poważny, że teleporada nie wystarczy? Jak tłumaczy Magdalena Mil, dyżurujący medyk będzie mógł m.in. zalecić fizyczną wizytę w poradni nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej czy wezwanie na miejsce karetki pogotowia.
Konsultacja rozpoczyna się od weryfikacji ubezpieczenia zdrowotnego pacjenta. Następnie pielęgniarka przeprowadza wywiad, który pomoże w ocenie jego stanu zdrowia, udziela zaleceń i wypisuje e-receptę. Może też przełączyć osobę na linii do dyżurującego lekarza.
Przypomnijmy: numer do infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia to 800 137 200.