Ełk
Wojewódzki Konserwator Zabytków w Olsztynie odmówił wpisania tuneli dworcowych w Ełku do rejestru zabytków. Ten do Ełckiej Kolei Wąskotorowej zniknie zatem bezpowrotnie, a ten z dworca PKP na perony zostanie przebudowany. Wszystko to związane jest z realizacją olbrzymiej inwestycji kolejowej Rail Baltica, która nie ominie Ełku. Przebudowa stacji Ełk, przystanku Ełk Szyba-Wschód i stacji Ełk Towarowy to pierwszy etap prac na linii kolejowej Ełk – Białystok, która jest częścią międzynarodowego korytarza Rail Baltica.
– Pierwsze widoczne w mieście prace ruszą w listopadzie – informuje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy tunel na dworcu połączy centrum z osiedlem Zatorze. Będzie wyposażony w nowoczesną i funkcjonalną infrastrukturę.
Prace w Ełku mogą potrwać nawet ponad 2 lata.
Modernizacja dworca i peronów to tylko część inwestycji za 587 milionów złotych. Ta współfinansowana jest ze środków unijnego programu CEF „Łącząc Europę”.