Poznaj największe korzyści z pozycjonowania stron w Google. Dlaczego warto inwestować w SEO?
Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że bez wyraźnego zaznaczenia swojej obecności w internecie, ich firmy przepadną z kretesem. Problem w tym, że do promocji stworzonej przez siebie marki często zabierają się po omacku, bez świadomości jak funkcjonuje wyszukiwarka Google. To właśnie ona jest tym kanałem reklamowym, który kryje w sobie największy potencjał. Razem z ekspertami z agencji SEO AFTERWEB przybliżymy kluczowe korzyści związane z pozycjonowaniem.
1) Widoczność w wyszukiwarce przekłada się na popularność i rozpoznawalność
Nie wszystkie zapytania, jakie kierują internauci do Google, związane są z konkretnymi produktami czy usługami. Spora część użytkowników chce najpierw poznać dany segment rynku, zapoznać się z fachowymi opisami, recenzjami czy poradnikami. Pozycjonując się na rozbudowane, precyzyjniejsze frazy – w żargonie branży SEO mówi się o nich „długi ogon” – firma może wykreować wizerunek zespołu fachowców, któremu warto zaufać. Łatwo przewidzieć, że kiedy będą podejmować decyzję zakupową w bliższej lub dalszej przyszłości, skorzystają z tej marki, którą mieli okazję poznać wcześniej z dobrej strony.
2) Potencjalnym klientom łatwiej odnaleźć skierowaną do nich ofertę
To, co dla większości najważniejsze. Nie da się ukryć, że sprzedażowe korzyści z pozycjonowania stron najmocniej przemawiają do wyobraźni. Aby je zobrazować, trzeba posłużyć się rzeczywistymi liczbami. Poniższe przykłady są skrajne i nie każda firma będzie w stanie odnotować podobne wyniki, ale dobrze oddają biznesowe możliwości w wyszukiwarce Google:
- 243 % wzrostu widoczności
- 548% zwiększenia świadomości marki
- 753% więcej ruchu na firmowej stronie internetowej
- 931% wyższa sprzedaż w Google
źródło: Afterweb.pl
To liczby dotyczące różnych przedsiębiorstw, działających w zupełnie innych branżach. Każdy też zaczynał z nieco innego poziomu. Jednak przełożenie widoczności z pozycjonowania w sprzedaż (zarówno internetową, jak i stacjonarną), jest w każdym takim przypadku doskonale widoczne.
3) Pozostałe korzyści z pozycjonowania stron na konkretne frazy kluczowe
Specjaliści SEO podkreślają, jak istotny jest dobór słów i zapytań, na które firma ma wyświetlać się w TOP 3 wyszukiwarki. Niektóre frazy, choć wydają się dość oczywiste, w praktyce używane są przez potencjalnych klientów niezwykle rzadko. Może to wynikać z niepełnego zrozumienia fachowej terminologii przez odbiorców albo występowania podobnych wyrażeń w różnych, niekoniecznie pokrewnych branżach. Tym samym dzięki szczegółowej analizie słów kluczowych oraz zapytań do wyszukiwarki, stanowiącej wstępny etap pozycjonowania stron, można bliżej poznać preferencje oraz potrzeby osób z grupy docelowej. Konsument korzystający z Google jest znacznie bardziej autentyczny, niż na przykład podczas wypełniania ankiety albo innych badań marketingowych.