Suwałki
Mikołaj nie trafił z prezentem? Można go zwrócić, pod warunkiem, że został zakupiony w internecie – przypomina Maria Langner, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Suwałkach.
Za nami święta Bożego Narodzenia. Czas spotkań z rodziną przy wigilijnym stole i tradycyjnie wręczania upominków. Najczęściej wybieramy ubrania, kosmetyki i perfumy.
Dokonując zakupu, często boimy się, że prezent będzie nietrafiony. Skarpety, dezodorant albo niemodny krawat – są na liście rzeczy, których wolelibyśmy nie dostać.
O to, co zrobić z nietrafionym prezentem, zapytaliśmy Marię Langner, Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w Suwałkach.
Jak się okazuje, prezent zakupiony przez internet mamy prawo zwrócić w terminie 14 dni. Gdy towar pochodzi ze sklepu stacjonarnego, to jego przyjęcie to jedynie dobra wola sprzedawcy. Kluczowe jest okazanie dowodu zakupu. Może to być paragon, potwierdzenie dokonania transakcji kartą, faktura czy wydruk z rachunku bankowego.
Cały czas mamy też prawo do gwarancji czy rękojmi.
Bez względu na to, czy prezent był trafiony czy też nie, najważniejsze to się nie martwić. Liczy się każdy drobiazg. Nawet nietrafiony, jest przecież z serca.