20 uczniów Zespołu Szkół w Dowspudzie wzięło udział w projekcie pt. ,,Praca u postaw – podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu’’, który odbył się w Grecji.
W poniedziałek 6 czerwca w Zespole Szkół w Dowspudzie odbyło się oficjalne podsumowanie projektu ,,Praca u postaw – podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu’’, realizowanego ze środków współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
20 uczniów Zespołu Szkół w Dowspudzie , pod opieką nauczycieli Pani Katarzyny Walendzewicz , Pani Emili Świerżewskiej wróciło 16 kwietnia 2022 r., z dwutygodniowego stażu w ramach Ponadnarodowej Mobilności Uczniów, który odbywał się w Grecji.
Głównym celem projektu ,,Ponadnarodowa mobilność uczniów” o numerze przedsięwzięcia2020-1-PMU-3300 i tytule ,, Praca u podstaw – podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu’’ jest wyrównanie szans uczestników poprzez zmianę ich postawy mentalnej i perspektywy patrzenia na własny rozwój, jak również wiary we własne możliwości. O ile uczenie się przez całe życie i inwestowanie w siebie jest niezbędne dla odniesienia sukcesu we współczesnym świecie , to jest ono uwarunkowane odpowiednią postawą mentalną i przekonaniami.
Uczniowie odbywali projekt w szkole partnerskiej Platon M.E.P.E. School w Katerinii gdzie mieli zajęcia polegające na m.in. otwarciu uczniów na inne kultury i różnice występujące we współczesnej europejskiej rodzinie, poprawie ich świadomości kulturowej i poziomu komunikacji międzykulturowej jak też wzmocnienie postawy otwartości i tolerancji wśród młodych ludzi czy wzmocnienie tożsamości uczestników jako obywateli Unii Europejskiej .
W ramach realizacji programu kulturowego uczestniczyli również w wycieczce do Salonik oraz na Meteory, gdzie zwiedzili jeden z 13 monastyrów zawieszonych na skałach.
Udział w przedsięwzięciu za granicą przyczynił się do osobistego rozwoju uczestników projektu. Był okazją do zdobycia nowych kompetencji kluczowych, społecznych oraz dał możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczestnicy poznali kulturę i obyczaje mieszkańców regionu Macedonii Środkowej na Rivierze Olimpijskiej.
Wyjazd uczniów zaprocentuje w ich przyszłym, dorosłym życiu ułatwiając wejście na rynek pracy w międzynarodowym otoczeniu.