Pralka wyprodukowana w Rosji – problem klienta

rosja pralka

FB

Giżycko

Czy można zwrócić towar ze względu na miejsce jego produkcji? Takie pytanie pojawiło się na jednej z giżyckich grup znanego portalu społecznościowego.

Niezadowolony klient kupił w jednym ze sklepów w mieście pralkę. Po dwóch tygodniach zorientował się, że urządzenie wyprodukowane zostało w Rosji. Taka sytuacja nie odpowiada obecnemu właścicielowi pralki. Ze względu na atak Rosjan na Ukrainę, nie chce on wspierać rosyjskiej gospodarki. Postanowił urządzenie zwrócić.

Czy ma do tego prawo?
– Miejsce produkcji nie jest wadą urządzenia, dlatego zwrot jest w tym wypadku zależny od dobrej woli sklepu – tłumaczy Dariusz Dracewicz – powiatowy rzecznik konsumentów w Ełku.

Sklepy nie mają obowiązku informowania o miejscu produkcji urządzeń. Dlatego jeżeli ktoś nie chce kupować sprzętów, które powstały w określonym kraju, powinien miejsce produkcji ustalić przed zakupem.

Warto pamiętać, że gdy kupujemy przedmiot w sklepie stacjonarnym, to możliwość jego zwrotu uzależniona jest od dobrej woli sprzedawcy. Zupełnie inna sytuacja ma miejsce jeżeli kupujemy poza siedzibą firmy. Tu mamy prawo do odstąpienia od umowy kupna bez podawania przyczyn w ciągu 2 tygodni od otrzymania produktu.

Exit mobile version