Wizerunek Suwałk na mocną czwórkę

ratusz suwalski Suwałki

Suwałki

Mocną czwórkę dają Suwałkom ankietowani podczas badań marketingowych miasta.
Tak przynajmniej wynika z raportu wizerunkowego, który w czwartek (11.08) przedstawił w Parku Naukowo-Technologicznym Polska-Wschód w Suwałkach Artur Kotliński z Instytutu Badawczego IPC.

Eksperci pytali o opinie mieszkańców Suwałk, miejscowych przedsiębiorców i turystów. Średnia ocena, jaką wystawili miastu z większości badanych obszarów to mocna czwórka.

Według suwalczan „miasto dobre do życia” to przede wszystkim miasto bezpieczne, z dobą i dostępną opieką zdrowotną oraz dobrym stanem środowiska naturalnego i czystym powietrzem. Bardzo ważne dla oceny jakości życia są także stan infrastruktury drogowej, czystość i estetyka miasta oraz koszty życia. Suwałki w dużym stopniu spełniają te oczekiwania. Mieszkańcy oceniają je jako miasto bardzo czyste i zadbane. Suwalczanie wskazują na dobry stan dróg, chodników i ścieżek rowerowych w mieście. Uważają Suwałki za bezpieczne dla mieszkańców. Elementami, które mieszkańcy oceniają relatywnie źle, a które są dla nich bardzo ważne, są dostęp do opieki zdrowotnej, koszty życia i poziom zarobków.

Mieszkańcy i turyści kojarzą miasto z biegunem zimna, ciszą, naturą, przyrodą. Rozpoznają też miejskie symbole. To, co zdaniem przyjezdnych należy poprawić, to baza noclegowa.

– Generalna miasto otrzymało mocną czwórkę, mówiąc językiem oświatowym, czwórka na półrocze z zadatkami na piątkę na koniec roku – mówił Artur Kotliński.

Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk stwierdził, że nie spodziewał się tak wysokiej oceny. Zdziwił się oczekiwaniami miejscowych przedsiębiorców w zakresie obniżenia podatków. Sądził bowiem, że pomoc miasta jest znaczna. Włodarza zaskoczył też wysoki odsetek osób pozytywnie odbierających miejską maskotkę.

 

Exit mobile version