W 1stplace.pl patrzymy na pozycjonowanie w sposób całościowy. Skupiamy się nie tylko na optymalizacji, ale przede wszystkim na użytkownikach. Prowadzimy dokładne analizy, w tym analizy zachowań klientów na stronie. W końcu Google ceni witryny, które są przyjazne dla odbiorców.W jaki sposób można zweryfikować, czy użytkownicy lubią Twoją witrynę? Jak koresponduje to z widocznością i z zyskami?
Pozycjonowanie z 1stplace.pl – zachowanie użytkownika na stronie www
Czynniki rankingowe Google? Bez wahania wymienimy content, strukturę strony, linki, optymalizację techniczną. Często natomiast zapominamy o zachowaniu użytkownika na stronie www, o tym, czy odwiedzający lubią naszą stronę, czy są usatysfakcjonowani z odwiedzin. A ma to przecież duży wpływ na konwersję, w tym zyski. Na jakie dane zwracamy uwagę w 1stplace.pl?
Wyświetlenia a klikalność
Istotne są dane dotyczące liczby wyświetleń i kliknięć. W Google Search Console możemy sprawdzić, na jakie frazy wyświetliła się nasza strona i ile razy. W kolumnie obok mamy także informacje o liczbie kliknięć. Możemy więc porównać obie wartości. Warto także przeanalizować różnice między wyświetleniami i kliknięciami poszczególnych podstron, sprawdzić, który adres URL odwiedzany jest najczęściej, a który, mimo tego, że się wyświetla, nie cieszy się popularnością.
Współczynnik odrzuceń
Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który określa, czy użytkownik odwiedził tylko jedną podstronę, na przykład stronę główną, czy przeklikał się także na inne podstrony. Współczynnik odrzuceń wzrasta, gdy użytkownik odwiedza tylko jeden adres URL.
Zdarza się tak, że użytkownik trafia na wartościową podstronę, spędza na niej czas, znajduje wszystko, czego potrzebuje. Nie odczuwa potrzeby, by sprawdzić inne zakładki. Czyta i wychodzi. Czy to zły znak? Nie. Współczynnik odrzuceń nie stanowi czynnika rankingowego Google. Co więcej, zdarza się, że wartościowe podstrony, z fajnym contentem, z dużym ruchem, mają wysoki współczynnik odrzuceń.
Czas przebywania na stronie
Jeśli użytkownik włącza Twoją stronę www i w ułamku sekundy ją wyłącza, to znak, że coś nie jest w porządku. Z jakichś powodów witryna nie spełnia oczekiwań odbiorcy: zbyt długo się ładuje, odstrasza designem, tytuł i meta opis sugerują, że jej zawartość jest inna, niż jest w rzeczywistości. Jeśli natomiast klient spędza czas na Twojej witrynie, skroluje, odwiedza nie tylko stronę główną, ale też inne zakładki, szanse na konwersję wzrastają.
Mapa cieplna
Mapa cieplna pokazuje, na jakich elementach strony www użytkownik skupia wzrok, na czym się koncentruje, a na czym zupełnie nie. Odpowiednia analiza takiej mapy może dostarczyć wielu cennych wskazówek, pomóc przy optymalizacji strony, zwiększeniu satysfakcji użytkowników i uzyskaniu wyższych pozycji. Przykład? Zgodnie z mapą użytkownik od razu kieruje się do cennika usług, w pierwszej kolejności sprawdza ceny. Zadbaj więc o to, by podstrona z cennikiem była na górze menu, aby łatwo było ją znaleźć. Możesz umieścić link do cennika w boxie na stronie głównej, wykonać przyciski CTA, rozwiązań jest wiele.
Analiza zachowania użytkownika na stronie www – dlaczego jest ważna?
Pozycjonowanie ma na celu uzyskanie jak najlepszej widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Miejsce w TOP10 to już połowa sukcesu. Klienci zatrzymują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, praktycznie nikt nie zagląda na stronę 2, 3 czy dalsze.
Gdy już strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, użytkownik musi jeszcze kliknąć link. Powinniśmy więc zadbać o metadane, które opiszą zawartość witryny, a jednocześnie będą zachęcające dla klientów. Meta tytuł to jeden z czynników rankingowych – jest więc istotny nie tylko dla użytkowników, ale też dla robotów Google. Bardzo dobrym rozwiązaniem są rozszerzone snippety. Rich snippets dostarczą użytkownikom dodatkowych informacji, sprawią, że snippet będzie wyróżniał się na tle innych.
Kolejna kwestia to użyteczność strony dla użytkownika. Gdy już użytkownik odwiedzi witrynę, powinien bez problemów znaleźć potrzebne informacje, sprawnie poruszać w obrębie strony. Liczą się tutaj prędkość ładowania, wartościowy content, przyjazne adresy URL (to także ważne czynniki rankingowe).
Jak już wspominaliśmy na początku, w 1stplace.pl patrzymy na pozycjonowanie całościowo. Skupiamy się na tym, by wzrastała nie tylko widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale również na wzroście konwersji, a finalnie pomnożeniu zysków naszego klienta. Zapraszamy do współpracy!
Artykuł sponsorowany