Dowiedz się jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych

Szkolenia z Facebooka 1

Sezon zakupowy już wkrótce! Przygotuj swój biznes i reklamy – dowiedz się jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych

Żadnej z osób prowadzących jakąkolwiek działalność biznesową nie trzeba chyba przypominać, że to reklama jest prawdziwą dźwignią handlu. Często też przytacza się przy takiej okazji słynne powiedzenie Hendersona Stuarta, kanadyjskiego historyka i zarówno znawcy spraw marketingu, iż „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – nikt poza nami nie wie, co robimy.” Nie da się ukryć, że wiek XXI dał ogromne możliwości promowania swojego biznesu w sieci, a media społecznościowe odgrywają w tym aspekcie rolę szczególną. W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej właśnie takiej formie promocji.

Rola marketingu internetowego

Prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych ma znaczenie kluczowe, a to co go wyróżnia na tle innych form promocji to podejście ściśle strategiczne. Zwłaszcza mniejsze firmy, nie dysponujące przecież takimi zasobami finansowymi jak molochy korporacyjne i starzy wyjadacze biznesowi na rynku, mogą upatrywać swojej szansy marketingowej w reklamach umieszczanych na internetowych portalach. Mniejsi gracze wykazać się przy tym muszą znacznie większą elastycznością i kreatywnością.

Nie można w tym wypadku po prostu iść na żywioł i liczyć na automatyczne powodzenie akcji marketingowej. reklama powinna być kierowana do ściśle określonej grupy docelowej odbiorców, co z kolei winny poprzedzić szczegółowe badania rynku na tym polu. Internet ma to do siebie, że bardzo łatwo można zejść na manowce, uderzając w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednich klientów. Zalew witryn online wcale w tym nie pomaga. Skuteczna promocja musi być zatem doskonale przemyślana. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych modeli działania.

Grupa docelowa – jak ją określić?

Prawdą jest, że obecnie liczba użytkowników popularnych mediów społecznościowych idzie już w miliardy. Oficjalne dane przytaczane na specjalistycznych portalach biznesowych wskazują, iż o ile w roku 2017 były to 2 miliardy stałych gości online, o tyle obecnie liczba ta została już podwojona. Każda z tych osób spędza natomiast średnio 2 godziny i 25 minut na kanałach społecznościowych każdego dnia! Zaiste, te liczby mogą zrobić wrażenie i inspirować do skuteczniejszego działania w internecie.

Przede wszystkim należy spośród tych odbiorców wyłonić grupę docelową naszych działań marketingowych. Każdy właściciel firmy wie doskonale, jak trudno jest pozyskać nowych klientów. Możemy spędzić godziny na tworzeniu idealnego produktu i projektowaniu przyciągającej wzrok strony internetowej, ale jeśli nikt nie wie, że istniejemy, to wszystko idzie jak przysłowiowa „krew w piach”. Na szczęście, media społecznościowe znacznie wyrównały szanse, dając małym biznesom możliwość konkurowania z większymi firmami o atencję odbiorców usług. Wykorzystując platformy mediów społecznościowych do tworzenia interesujących i wciągających treści, możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zachęcić ich do zakupu produktów danej marki.

Określając grupę docelową trzeba koniecznie brać pod uwagę wskazania raportów marketingowych. Zawsze można w tym celu poprosić o pomoc profesjonalną agencję reklamową, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby metodą prób i błędów znaleźć złoty środek. Zmienne, które należy uwzględniać to przede wszystkim określone kryteria społeczno-demograficzne, a więc wiek, płeć, wykształcenie, czasem także miejsce zamieszkania i stan posiadania. To właśnie pod te osoby kierowana powinna być nasza kampania reklamowa w mediach społecznościowych.

Jeżeli zastanawiasz się jak maksymalnie wykorzystać potencjał mediów społecznościowych to zapoznaj się z profesjonalnym kursem online dotyczącym skutecznej reklamy w social mediach: https://arturjablonski.com/kurs-online-skuteczna-reklama-na-facebooku-i-instagramie/.

Jak nas widzą, tak nas piszą…

Podstawą jest także tworzenie interesujących treści na blogu czy stronie – dzięki temu istnieje duża szansa, że ludzie będą udostępniać je swoim znajomym, co znacząco zwiększy nasz zasięg i ekspozycję. Im częściej  marka pojawia się w Internecie, tym większe mamy szanse, że ludzie się z nią zapoznają i ostatecznie dokonają przemyślanego zakupu.

Jednak z aktywnością w mediach społecznościowych nie wiąże się tylko publikowanie ładnych zdjęć produktów i atrakcyjnych w formie podpisów. Niemniej istotne jest budowanie długoterminowych relacji ze swoimi klientami, na przykład poprzez proponowanie udziału w formacie newsletter. Ciągły kontakt z wyodrębniona uprzednio grupą odbiorców na pewno zwiększy udział w algorytmach – profil firmy w mediach społecznościowych będzie częściej odwiedzany i lepiej widoczny w sieci.

Warto też podpatrzeć triki stosowane przez konkurencję i jeśli są dobre (wywołują większy ruch w sieci) dostosować je do własnych potrzeb.

Jakie media społecznościowe się sprawdzają?

Nie ma tutaj reguły, ale warto wskazać na kilka przykładów. Możemy zatem użyć Facebooka do budowania grona odbiorców i generowania leadów, a platformę Twittera do bezpośredniej obsługi klientów. Co ciekawe, dorośli w wieku powyżej 65 lat to obecnie najszybciej rosnący segment odbiorców na Facebooku. Daje do myślenia…

Z kolei kierując reklamę firmy do młodszych odbiorców może lepszym rozwiązaniem będzie skupienie się na Tik Toku i Instagramie. Tą drugą platformę polecić trzeba szczególnie, gdyż działając przykładowo w branży modowej lub spożywczej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość docelowych odbiorców znajduje się właśnie na Instagramie. Aplikacja oferuje też zakupy online, znacznie ułatwiając szybkie dokonywanie transakcji.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version