Jak tworzyć treści, które pomogą w pozycjonowaniu Twojej strony?

tresci seo

Promowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google wymaga poznania kilku podstawowych zasad pozycjonowania. Mowa nie tylko o wyborze słów kluczowych czy link buildingu. Ogromne znaczenie ma jakość prezentowanych treści i dopasowanie ich do oczekiwań grupy docelowej. Chcesz pisać treści, które mają realny wpływ na czytelnika i pozycję w Google? Wypróbuj poniższe kroki!

Pisz do konkretnej osoby

Dzisiaj algorytmy Google są w stanie wychwycić jakość prezentowanych na stronie treści i ich przydatność dla czytelnika. Dlatego ogromna ilość informacji to nie ten kierunek, jeśli pozycjonowanie stron ma być skuteczne. Aby redagowana treść miała realne znaczenie, musi być tworzona pod kątem potrzeb odbiorcy. – podpowiada Piotr Matuszak, zajmujący się pozycjonowaniem stron jako freelancer.

Jeśli Twój klient prowadzi luksusowy nadmorski hotel, jego klient będzie skupiał się na cenie czy jakości? Zaprezentujesz jego ofertę pod kątem potencjalnych oszczędności czy doświadczeniu niepowtarzalnych chwil? Podobnie w przypadku firmy, która sprzedaje ostre sosy własnej receptury. Czy klient szuka informacji o potencjalnym ryzyku zatarcia oczu dłonią z sosem, a może poziomie ostrości danego sosu i jego wyższości nad innymi?

Zadawanie sobie takich pytań pomoże Ci redagować treść pod kątem potrzeb czytelnika. Wymaga to chwili zastanowienia, kto będzie czytał Twoje treści. Aby zrobić to skutecznie, pomyśl o osobie ze swojego otoczenia, która może interesować się produktem/usługą i pisz z myślą o niej.

Twórz treści z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi

Wypromowanie strony internetowej wymaga nie tylko przyjaznej treści dla czytelnika, ale też zadbanie o „potrzeby” robotów Google. Nie musisz zgadywać, co ich interesuje, bo masz do dyspozycji świetne narzędzia. Dzięki nim pozycjonowanie stron jest łatwiejsze.

Po pierwsze zadbaj o znalezienie odpowiednich słów kluczowych. Tu przyda Ci się np. Planer Słów Kluczowych Google. Staraj się wybierać nie tylko te najpopularniejsze, ale również o mniejszej konkurencji. Świetną praktyką jest pozycjonowanie na podstawie fraz longtailowych (słowa kluczowe z długim ogonem). Możesz wykorzystać frazę „ustawienie geometrii przedniej osi” zamiast „geometria”.

Po drugie otwórz się na narzędzia do optymalizacji tekstu. Świetnym przykładem jest Contadu i SurferSEO. Na podstawie danych o witrynie internetowej, którą chcesz optymalizować, zbierają informacje przydatne do pozycjonowania stron. W efekcie masz pomysły na meta tagi (meta title i meta description), nagłówki, nasycenie słowami kluczowymi czy długość gotowego tekstu.

Po trzecie sięgaj po pomoce do redagowania treści. Świetnym pomocnikiem jest Language Tools, który sprawdza każdy Twój błąd. Możesz go dołączyć do najpopularniejszych edytorów tekstu, co pomoże Ci pisać poprawnie i wychwytywać literówki, błędy stylistyczne i inne. Warto wspierać się nim przy redagowaniu treści i sprawdzaniu artykułu przed oddaniem do klienta.

Prezentuj treści w sposób lekki dla czytelnika – nagłówki i bloki tekstu

Co to dokładnie znaczy? Dzisiaj internauci są zalewani ogromem informacji i nie mają czasu ani ochoty czytać ogromnych bloków tekstu. Zamiast poznawać każdą stronę, skanują go przy pomocy nagłówków. Jeśli na stronie znajduje się nagłówek, który może potencjalnie odpowiadać na ich pytanie, poznają cały akapit. Dlatego nawet najbardziej merytoryczny tekst powinien mieć świetne nagłówki w sporej ilości. Najlepiej, gdy na każde 1000 zzs napiszesz 1 nagłówek H2.

Kolejny krok w pozycjonowaniu stron to budowanie artykułu przez bloki tekstu o odpowiedniej długości. Dobrą praktyką jest oddzielenie każdej istotnej myśli innym akapitem. W ten sposób treść jest łatwiejsza w odbiorze, bardziej czytelna i przyjazna dla odbiorcy. Pamiętaj, że Twój artykuł nie powinien przypominać starożytnego rękopisu na zwijanym papirusie. Internauta musi łatwo znaleźć w nim odpowiednie informacje.

Nie zapominaj o sprawdzeniu artykułu

W końcowym etapie redagowania treści przychodzi czas na zapoznanie się z całością. Czego warto szukać w tym kroku? Skoncentruj się na błędach stylistycznych, gramatycznych, językowych, czy ortograficznych. Szukaj powtórzeń, sprawdzaj zamieszczone słowa kluczowe i ich nasycenie. Przeczytaj artykuł ze świeżym umysłem, by poznać jego wartość. Jeśli jest rwanym zlepkiem argumentów, zapewnij mu większą płynność. Nie bagatelizuj sprawdzania tekstu, bo dzięki temu oddasz klientowi pracę gotową do publikacji.

 

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version