„Czy warto wydać 48 tysięcy złotych? – poseł i kandydaci o zmianie logo

428469430 1104969940705282 8447193527050040934 n

Suwałki

Głos w sprawie zmiany logo Suwałk zabrali w piątek (23.02) na konferencji prasowej Jacek Niedźwiedzki, poseł Platformy Obywatelskiej, Karol Korneluk, miejski radny i kandydat na prezydenta Suwałk oraz kandydaci Komitetu Wyborczego Wyborców „Wspólne Suwałki”.

Przypomnijmy, że w środę (21.02) ratusz zaprezentował nowe logo Pogodne Suwałki. Odświeżone logo Pogodnych Suwałk to hasło „POGODNE SUWAŁKI” wykonane autorską czcionką. Podobnie jak poprzednie, osadzone zostało w kolorach: niebieskim, białym i żółtym. W nowym logo Suwałk zabrakło wizerunku MisiaUśmicha, maskotki miasta. Internauci zareagowali na nowy znak sprzeciwem. Następnego dnia władze miasta wycofały się ze zmiany.

W opublikowanym komunikacie ratusz poinformował, że wymiana logo nie jest „zamachem” na Pogodnego MisiaUśmicha.

„Miś był, jest i zawsze będzie maskotką oraz symbolem Pogodnych Suwałk. Wsłuchując się w głosy Suwalczan zdecydowano o uchyleniu decyzji wprowadzającej nowe logo. Jednak równolegle będą trwały dalsze prace nad tym tematem, a ostatecznie to sami mieszkańcy zdecydują jak będzie wyglądało logo.” – napisano w komunikacie.

Zanim samorząd wycofał się ze zmiany, Komitet Wyborczy Wyborców Wspólne Suwałki stworzył internetową petycję przeciwną zmianie symboli, a w ciągu kilku godzin podpisało ją około 300 osób. W piątek (23.02) podczas konferencji prasowej przedstawiciele Komitetu mówili, że decyzje dotyczące miasta powinny być konsultowane. Zapowiedzieli stworzenie dedykowanej konsultacjom społecznym aplikacji, dzięki której radni będą mogli wspólnie z mieszkańcami konsultować zmiany.

– Czy warto wydawać 48 tysięcy złotych na zmianę logo miasta – pytał podczas konferencji Jacek Niedźwiedzki, poseł PO.

Wspomniana kwota to pieniądze, jakie za przygotowanie nowych symboli zapłaciło miasto.
Karol Korneluk odniósł się natomiast do komunikatu ratusza, w którym przypomniano, że to Rada Miejska w Suwałkach Uchwaliła Strategię Promocji Miasta.
– Głosowaliśmy jedynie nad przyjęciem programu Promocji Miasta Suwałki, a nie nad zmianą logo – powiedział zarzucając manipulację.

Warto też zauważyć, że radni mieli okazję zobaczyć nowe logo 12 stycznia. W spotkaniu uczestniczył między innymi radny Adam Ołowniuk. Pytany, czy wyraził dezaprobatę dla nowego logo stwierdził, że jako swój typ wskazał inną propozycję, nawiasem mówiąc – też bez MisiaUśmicha, bo żadna nie miała w logo misia.

Exit mobile version