Radio5
SŁUCHAJ
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko

Wybierz język

Radio5
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio5
SŁUCHAJ
Strona Główna Wyróżnienie Sponsorowane

Czym jest reklama zewnętrzna – co warto o niej wiedzieć?

AA Red. AA
5 kwietnia 2024
w Sponsorowane
0
kate trysh Dnkr lmdKi8 unsplash
0
SHARES
0
VIEWS
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Reklama zewnętrzna, znana również jako reklama outdoor, to forma komunikacji marketingowej wykorzystująca przestrzeń publiczną do promowania produktów, usług lub marek. Charakteryzuje się umieszczaniem komunikatów w miejscach dostępnych i widocznych dla maksymalnie szerokiej publiczności, dzięki czemu reklamy zewnętrzne skutecznie budują rozpoznawalność marek i wspierają strategie marketingowe. Poznaj rodzaje reklam zewnętrznych oraz zalety i wady rozwiązań z tej kategorii.

Formy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna przyjmuje wiele form i rozmiarów, oferując właścicielom firm i twórcom strategii marketingowych różnorodne możliwości docierania do odbiorców.
Najpopularniejsze rodzaje reklam zewnętrznych to:

  • Billboardy (tradycyjne i cyfrowe) – tradycyjne billboardy często umieszczane są wzdłuż dróg i autostrad, oferując duże powierzchnie reklamowe, które przyciągają uwagę przechodniów i kierowców. Z kolei billboardy cyfrowe, wykorzystujące technologię LED lub LCD, pozwalają na wyświetlanie dynamicznych i zmieniających się reklam, co zwiększa ich atrakcyjność i skuteczność w przestrzeniach miejskich.
  • Reklama outdoorowa na pojazdach wyróżnia się mobilnością. Autobusy, tramwaje i taksówki pokryte reklamami (najczęściej w ramach tzw. carwrappingu) stają się ruchomymi billboardami, docierając do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców.
  • Citylighty, umieszczone w strategicznych punktach miejskich, takich jak przystanki autobusowe, są skutecznym narzędziem reklamowym, zapewniającym wysoką widoczność w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Dzięki podświetleniu reklamy te są widoczne również nocą, co dodatkowo zwiększa ich efektywność.
  • Bannery i plakaty to wszechstronne narzędzia reklamowe, które można umieścić niemal wszędzie, od ścian budynków po ogrodzenia budowy. Są one stosunkowo niedrogie w produkcji i montażu, co czyni je atrakcyjną opcją dla firm o ograniczonych budżetach reklamowych. Dzięki różnorodności rozmiarów i formatów, bannery i plakaty oferują duże możliwości w kreatywnym prezentowaniu treści reklamowych.

Współwłaściciel marki D-POS, Marcin Krakowiak, podkreśla, że każdy z tych typów reklamy zewnętrznej oferuje unikalne korzyści i może być skutecznie wykorzystany w ramach zintegrowanych kampanii marketingowych do zwiększania rozpoznawalności marki, wzmacniania jej wizerunek i ostatecznie przyciągnięcie większej liczby klientów. Kluczem jest dobranie odpowiedniej formy reklamy zewnętrznej oraz skorzystanie z najwyższej jakości materiałów.

Przeczytaj także: Dlaczego warto wykonać tablice reklamowe z dibondu?

Reklama outdoor – poznaj najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

Jedną z najważniejszych zalet reklamy zewnętrznej jest jej zdolność do docierania do różnorodnej grupy odbiorców. Niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego, reklama zewnętrzna ma potencjał, by dotrzeć do każdego, kto porusza się w przestrzeni miejskiej.
Reklama zewnętrzna charakteryzuje się tym, że jest… nie do przegapienia. Duże formaty, takie jak billboardy czy citylighty, są widoczne z dużych odległości, co zapewnia im doskonałą widoczność i imponujące zasięgi.
Dzięki swojej widoczności reklama zewnętrzna jest wyjątkowo skuteczna w budowaniu i utrzymywaniu świadomości marki. Reklamy zewnętrzne są eksponowane przez całą dobę i 7 dni w tygodniu, co zapewnia im długi czas ekspozycji – reklamy outdoorowe są stałym elementem krajobrazu, co zwiększa szansę na wielokrotny kontakt potencjalnym klientów z danym komunikatem.
Stała obecność reklam na ulicach, w miejscach publicznych czy na środkach transportu sprawia, że marki stają się bardziej rozpoznawalne i zapadają w pamięć konsumentów. W zależności od wybranej formy reklamy i trwałości materiałów, możliwe jest zaplanowanie kampanii marketingowych trwających od kilku miesięcy do nawet 2-3 lat.

Wady reklamy outdoorowej

Jednym z głównych wyzwań w reklamie zewnętrznej są wysokie koszty związane z produkcją materiałów reklamowych oraz wynajmem przestrzeni ekspozycyjnej. Dodatkową trudnością są przepisy, które mogą dotyczyć wielkości, umiejscowienia czy treści reklam. Ograniczenia te mogą różnić się w zależności od lokalizacji i mogą negatywnie wpływać na planowanie i realizację kampanii reklamowych.
Ponadto nadmiar reklam w przestrzeni publicznej może prowadzić do zjawiska zwanego zanieczyszczeniem wizualnym. Jest to szczególnie problematyczne w obszarach o wysokiej wartości estetycznej lub historycznej, gdzie nadmierna obecność reklam może być postrzegana negatywnie przez społeczność lokalną i turystów. Poza tym – im więcej reklam, tym niższy jest poziom dekodowania i zapamiętywania ich treści przez potencjalnych klientów.

Za merytoryczne wsparcie w napisaniu artykułu dziękujemy Marcinowi Krakowiakowi, współwłaścicielowi firmy D-POS, specjalizującej się w dostarczaniu nowoczesnych materiałów reklamowych na zamówienie.

 

Artykuł sponsorowany

REKLAMA
Poprzedni

Pożar stodoły w gminie Jeleniewo

Następny

Podlaska KAS przechwyciła 200 tys. paczek [FILM]

Podobne

29 1
Sponsorowane

Skuteczne pozycjonowanie stron w dobie AI – jak sztuczna inteligencja zmienia SEO

5 grudnia 2025
21 5
Sponsorowane BSG

Marzysz o długich i gęstych włosach? Przegląd najpopularniejszych metod przedłużania

5 grudnia 2025
Fot. KWP Olsztyn
Ełk

Przepisy łamią i kierowcy, i piesi- wynika z działań policji

5 grudnia 2025
Fot. OSP Orzysz
Ełk

Taras spłonął, ale budynek udało się ocalić

5 grudnia 2025
Straż Graniczna
Informacje

Trwają kontrole na granicy polsko-litewskiej

5 grudnia 2025
źródło: Ślepsk Malow Suwałki
Informacje

Ślepsk Malow przegrywa w Kędzierzynie-Koźlu

5 grudnia 2025
2 6
Sponsorowane BSG

Wycieczki szkolne do Wielkiej Brytanii – co zobaczyć na wycieczce w UK?

5 grudnia 2025
Mikołajkowy Autobus Radia 5
Ełk

Ruszył Mikołajkowy Autobus Radia 5

5 grudnia 2025
Pokaż więcej
Następny
Podlaska KAS

Podlaska KAS przechwyciła 200 tys. paczek [FILM]

Please login to join discussion

Czytaj również

Skuteczne pozycjonowanie stron w dobie AI – jak sztuczna inteligencja zmienia SEO

Marzysz o długich i gęstych włosach? Przegląd najpopularniejszych metod przedłużania

Przepisy łamią i kierowcy, i piesi- wynika z działań policji

Taras spłonął, ale budynek udało się ocalić

Trwają kontrole na granicy polsko-litewskiej

Ślepsk Malow przegrywa w Kędzierzynie-Koźlu

Wycieczki szkolne do Wielkiej Brytanii – co zobaczyć na wycieczce w UK?

Ruszył Mikołajkowy Autobus Radia 5

Po raz 31. w Suwałkach Mikołajkowy Autobus Radia 5

Strefa buforowa na granicy przedłużona

REKLAMA

RADIO 5 SUWAŁKI

ul. Bulwarowa 5
16-400 Suwałki
tel. (087) 567 80 00
serwis@radio5.com.pl

RADIO 5 EŁK

ul. Małeckich 2
19-300 Ełk
tel. (87) 621 59 00
elk@radio5.com.pl

Agencja Reklamowa Radio 5

Suwałki
ul. Ks J. Zawadzkiego 2 lok. 1.2
16-400 Suwałki
tel. (087) 566 62 10
reklama.suwalki@radio5.com.pl

  • KONKURSY
  • LUDZIE RADIA
  • REKLAMA
  • PATRONAT MEDIALNY
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NADAWCA
  • KONTAKT
© 2025 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Praca Ełk | Ogłoszenie o pracę | The protocol | Targi pracy |
Praca Suwałki | Praca na Gowork.pl | XTB - czy warto? | Kwiaciarnia Laflora.pl

gnews
Translate »
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT

© 2024 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.