Sukces uczniów ełckich szkół w konkursie organizowanym przez NBP

zdj. Agnieszka Lukaszewicz 2

zdj. Agnieszka Łukaszewicz

Ełk

Troje uczniów z Ełku odniosło sukcesy w konkursie na pracę pisemną organizowanym przez Narodowy Bank Polski.

To konkurs, którego celem jest pogłębienie zainteresowań młodzieży ekonomią. W tegorocznej edycji uczestnicy ze szkół podstawowych musieli napisać prace na temat: Gotówka czy płatności bezgotówkowe – co wybrać w codziennym życiu?, z kolei uczestnicy ze szkół ponadpodstawowych pisali prace na temat: Płatności gotówkowe jako jeden z wymiarów wolności obywatelskiej – dlaczego dostęp do gotówki ma znaczenie?

W gronie laureatów w kategorii szkół podstawowych znalazły się dwie osoby ze Szkoły Podstawowej numer 1 w Ełku.To uczniowie polonistki Emilii Górskiej – Pola Tomkiewicz, której praca zajęła drugie miejsce oraz Kacper Grygo, który zdobył wyróżnienie.

Z kolei w kategorii szkół ponadpodstawowych Julita Zamojska z Zespołu Szkół nr 5 w Ełku, zajęła trzecie miejsce.

To ogromy sukces podkreśla polonistka z „ekonomiaka” Agnieszka Łukaszewicz

Bohaterką opowiadania Julity jest Lena, która w dzięki goglom VR przenosi się do wirtualnego  świata i tam podejmuje grę Kod Wolności, a rzeczywiste pieniądze, czyli banknoty i monety dają tytułową wolność.

Była to 23 edycja konkursu na pracę pisemną organizowanego przez Narodowy Bank Polski. W tym roku nadesłano łącznie 377 prac – 95 ze szkół podstawowych i 282 prace ze szkół ponadpodstawowych.

 

Exit mobile version