Pisz
Policjanci w powiecie piskim odnotowali kolejny przypadek oszustwa „na pracownika banku”.
– Mieszkanka Pisza straciła 12 tysięcy złotych – mówi Anna Szypczyńska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Piszu.
Mężczyzna dodał, że przekazuje sprawę policji. Po kilku minutach zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika innego banku, gdzie mieszkanka Pisza miała konto. Oszustka także dzwoniła z oficjalnego numeru banku. Podała swoje imię i nazwisko oraz numer identyfikacyjny. Nie prosiła o podawanie żadnych haseł ani pinów do konta. Poprosiła pokrzywdzoną o zainstalowanie aplikacji „AnyDesk”, by ochronić środki na koncie. Klientka pobrała wskazaną aplikację i postępowała zgodnie ze wskazówkami, jakie udzielała jej kobieta. Rozmowa trwała blisko trzy godziny.
– Dzwoniąca była bardzo wiarygodna – zaznacza Szypczyńska.
Funkcjonariusze przyjęli od pokrzywdzonej zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.
Policjanci będą teraz prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy. W związku z tą sprawą mundurowi przypominają i ostrzegają mieszkańców.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.