Właściciele firm pragnący pozyskiwać klientów bardzo często zastanawiają się, jak w praktyce działa pozycjonowanie lokalne. Czy to skuteczna forma marketingu? Jakich efektów oczekiwać i ile należy czekać na satysfakcjonujące wyniki? Które strony internetowe mogą korzystać z takiego rozwiązania?
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne polega na budowaniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce na frazy kluczowe dotyczące konkretnego regionu, na przykład dzielnicy, miasta lub województwa. To forma marketingu pozwalająca pozyskiwać klientów, która jest w stanie pozytywnie wpłynąć na przychody przedsiębiorstwa. Strategia pozycjonowania lokalnego w wielu aspektach jest podobna do standardowych działań SEO na całą Polskę. Przede wszystkim należy przeprowadzić audyt oraz analizę konkurencji. Na tej podstawie planuje się działania, których celem będzie poprawa widoczności witryny. Istotne jest właściwe dobranie fraz kluczowych. Słowa powinny być dopasowane do zawartości podstrony, a jednocześnie muszą być regularnie wyszukiwane przez użytkowników w Google.
Nieodłącznym ogniwem pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja strony. Witryna powinna ładować się jak najszybciej, jednocześnie zapewniając responsywność, czyli dopasowanie do urządzenia użytkownika – zarówno telefonu, jak i tabletu oraz komputera. Szczególną uwagę zawraca się także na strukturę serwisu, ewentualne błędy oraz niedociągnięcia. W skrócie: im strona internetowa jest lepiej zoptymalizowana, tym istnieje większa szansa na skuteczne pozycjonowanie lokalne. Mówiąc o tego rodzaju strategii nie można zapominać również o content marketingu. Rozbudowa treści powinna obejmować frazy kluczowe składające się z nazwy danego regionu. Przykładem takich wyrażeń jest na przykład: „kwiaciarnia Warszawa”, „firma transportowa Wrocław”, czy „restauracja Kraków rynek”. Podczas realizacji strategii SEO wykorzystuje się także linkowanie zewnętrzne. Pozyskiwanie odnośników podnosi autorytet domeny, co wywiera wpływ na osiągane pozycje w wyszukiwarce Google.
Korzyści płynące z pozycjonowania lokalnego
Nie bez powodu pozycjonowanie lokalne cieszy się popularnością wśród wielu firm. To skuteczna forma marketingu zarówno dla sklepów internetowych, jak i przedsiębiorstw, które wykorzystują swoją stronę jako wizytówkę, ponieważ świadczą usługi w swojej placówce. Strategia SEO w pierwszej kolejności przynosi większą widoczność na frazy kluczowe w wyszukiwarce Google. Następnie ruch organiczny ulega powiększeniu, ponieważ więcej osób może trafić do witryny. Jeżeli serwis został właściwie zaprojektowany, a oferta opracowana przez firmę jest atrakcyjna, współczynnik konwersji wzrasta, co zwykle oznacza także większy poziom przychodów. Pozycjonowanie lokalne może być więc realizowane w przypadku dosłownie każdej strony internetowej – nie jest to strategia, tylko i wyłącznie dla sklepów prowadzących sprzedaż online.
Każdego dnia użytkownicy generują wiele zapytań składających się z fraz określających miejscowość. Wystarczy spojrzeć na te statystyki, ukazujące wolumen wyszukiwalności w skali miesiąca:
– Medycyna estetyczna Kraków – 1300
– Hotel w Gdańsku – 1000
– Naprawa telefonów Rzeszów – 480
– Serwis opon Szczecin – 140
Jeżeli Twoja strona internetowa będzie pozycjonowana na frazy o dużej wyszukiwalności, istnieje większa szansa na pozyskanie dużego ruchu. Można także dbać o SEO dla mniej popularnych wyrażeń – ich skumulowanie również pozwoli pozyskiwać wielu użytkowników z wyszukiwarki Google.
Jakie firmy mogą skorzystać z pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne jest strategią idealną dla firm, które chcą pozyskiwać klientów z konkretnego regionu. Doskonale sprawdza się wśród przedsiębiorstw świadczących usługi. SEO lokalne jest skutecznym rozwiązaniem dla: kwiaciarni, hoteli, restauracji, klinik medycznych, mechaników, fryzjerów, salonów kosmetycznych, serwisów GSM, firm transportowych. Wystarczy dobrać frazy, które będą zgodne z typem biznesu, jednocześnie charakteryzujące się dużą wyszukiwalnością przez użytkowników.
Artykuł sponsorowany