region
Black Friday, Cyber Monday, Black Week- na co zwrócić uwagę podczas zakupów, żeby skorzystać z okazji, a nie dać się złapać na marketingowe sztuczki?
Z pomocą przychodzą powiatowi rzecznicy praw konsumenta. Katarzyna Tota-Leszczyńska z Giżycka radzi, by przede wszystkim dokładnie porównywać cenę produktu na sklepowej półce z tą, która pojawia się na paragonie. Co zrobić w razie rozbieżności?
Popularnym chwytem marketingowym jest oznaczenie sprzedawanych produktów jako promocyjne. Bardzo często okazuje się, że przed wyprzedażami ceny są sztucznie zawyżane.
Wiele pułapek czeka na nas również podczas zakupów przez Internet. Przede wszystkim warto porównać cenę interesującej nas rzeczy korzystając na przykład z wyszukiwarki internetowej. Ceny w poszczególnych sklepach, za te same przedmioty w sieci są bardzo różne.
-To co najważniejsze, często zapisane jest małym drukiem, dlatego warto czytać regulaminy sklepów internetowych – przekonuje Katarzyna Tota-Leszczyńska – by nie okazało się, że zakupów dokonujemy w kraju spoza Unii Europejskiej. To może rodzić szereg problemów.
Ważna jest również kwestia przyjmowania zwrotów. W sklepach stacjonarnych zależy to wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Łatwiej zrezygnować z towaru zakupionego w sieci. Ale tutaj też są wyjątki.
Przed nami jeszcze gorący okres przedświątecznych zakupów. Rzecznik praw konsumenta z Giżycka radzi zwracać uwagę na ceny podawane za kilogram czy litr. Producenci coraz częściej „odchudzają” swoje produkty. Co to oznacza? Nie zmienia się cena jednostkowa za dany towar, ale jego pojemność czy objętość już tak.
Szereg wskazówek jak nie dać się oszukać podczas okazyjnych zakupów znaleźć można na stronie starostwa powiatowego w Giżycku.